نائب رئیس هیئت مدیره سندیکای قطعهسازان موتورسیکلت کشور، از جهش ۶۰ درصدی داخلیسازی در صنعت موتورسیكلت خبر داد. به گزارش خبرخودرو، حبیبا… محمودان؛ با اشاره به جهش داخلیسازی در صنعت موتورسیكلت، عنوان كرد: در گذشته تنها ۳۰ درصد قطعات موتورسیکلت از داخل تأمین میشد اما با سیاست جدیدی كه از سوی وزارت صمت اتخاذ شده […]
نائب رئیس هیئت مدیره سندیکای قطعهسازان موتورسیکلت کشور، از جهش ۶۰ درصدی داخلیسازی در صنعت موتورسیكلت خبر داد. به گزارش خبرخودرو، حبیبا… محمودان؛ با اشاره به جهش داخلیسازی در صنعت موتورسیكلت، عنوان كرد: در گذشته تنها ۳۰ درصد قطعات موتورسیکلت از داخل تأمین میشد اما با سیاست جدیدی كه از سوی وزارت صمت اتخاذ شده است، شاهد جهش ۶۰ درصدی در حوزه داخلیسازی هستیم. وی از آمادگی تولیدكنندگان قطعات موتورسیكلت به منظور برگزاری نخستین میز داخلیسازی در صنعت موتورسیكلت خبر داد و گفت: علاوه بر قطعات موتورسیکلتهای تولید انبوه شده، قطعات جدید نیز در این میز ارائه خواهند شد. نائب رئیس هیئت مدیره سندیکای قطعهسازان موتورسیکلت کشور، با بیان اینكه قطعهسازان به برگزاری این میز بسیار خوش بین هستند، تأكید كرد: خوشبختانه کارخانجات موتورسیکلتسازی نیز از این جریان استقبال كرده و تلاش میكنیم از این مسیر به سمت تعمیق ساخت داخل و ایجاد ارزشافزوده در صنعت موتورسیكلت حركت كنیم. محمودان؛ در ادامه، با اشاره به نبود اتاق فكری از كارشناسان و متخصصان در صنعت موتورسیکلت، بیان كرد: متأسفانه ساختارهای دولتی و حاکمیتی كشور از نظرات انجمنهای تخصصی در این حوزه استفاده نمیكنند چراکه آنها را فاقد صلاحیت در تصمیمگیریها میدانند در حالی كه با تشكیل كارگروهی از متخصصان و تجمیع عناصر فکری می توان تصمیمات بهتری در این حوزه اتخاذ كرد. وی در ادامه بر لزوم ساماندهی توزیع مواد اولیه در صنعت موتورسیکلتسازی تأکید کرد و گفت: متأسفانه حضور شرکتهای واسطهای در توزیع مواد اولیه موجب فساد در این حوزه شده و نیاز است سیستم توزیع مواد اولیه مورد بازنگری دقیق قرار بگیرد. نائب رئیس هیئت مدیره سندیکای قطعهسازان موتورسیکلت کشور، با انتقاد از ساختار سنگین بوروکراتیک حاکم بر کشور، تصریح کرد: امروز شرایط برای تولیدکنندگان به نحوی است که کارخانجات تولیدی برای تأمین برق خود مسیر دشورای را پیش رو دارند اما جریانهای فاسد به راحتی کار خود را پیش میبرند. بنابراین نیاز است فرصتهای قانونی بازتعریف و براساس توانمندیهای بالقوه هر واحد تولیدی، توازن و عدالت اجتماعی در کشور برقرار شود. محمودان؛ در پایان با بیان اینکه بین حرف و عمل دولتمردان در ایران ارتباط سیستماتیک وجود ندارد، یادآور شد: متأسفانه بسیاری از وعدههای دولتهای پیشین در راستای حمایت از تولید عملیاتی نشده و امیدواریم در دولت چهاردهم شاهد حمایت واقعی از تولیدات داخل و عملکرد مثبت رئیسجمهور جدید در این حوزه باشیم.
گروه خودرو- با توجه به اینکه صنعت موتورسازی در کشور بعد از خودرو را، میتوان دیگر بازوی صنعت دانست که کماکان در این حوزه نیز تولیدکنندگان موتورسیکلت نیز با مشکلات گوناگونی دستوپنجه نرم میکنند و کمکم نیز شاهد آن هستیم که موتورسازی نیز مانند صنعت خودرو در حال درجا زدن و اسیر برندهای چینی شده […]
مهدی قرهداغلی – رئیس سازمان ملی استاندارد، ارتقای ایمنی در صنعت موتورسیکلت را ضروری دانست و گفت: همه دستگاههای دخیل در تولید این محصول، باید برای کمک به جهش تولید کیفی اهتمام داشته باشند. به گزارش مناقصهمزایده، مهدی اسلامپناه؛ در نشست خود با انجمن صنعت موتورسیکلت، افزود: البته تولیدکنندگان در مسیر تولید نیازمند فضایی امن، […]
در حالی وزیر صمت برنامههای توسعهای صنعت خودرو را در سال ۱۴۰۳ اعلام کرد که با گذشت بیش از چهار دهه فعالیت صنعت موتورسیکلت در ایران، همچنان هیچ سیاست و برنامهای برای این صنعت تدوین و ارائه نشده است. دغدغهای که به دلیل فقدان مدیران متخصص در بخش حکمرانی و رهاسازی صنعت موتورسیکلت به مهمترین […]
نائب رئیس هیأت مدیره سندیکای قطعهسازان موتورسیکلت کشور، دیدگاه سنتی حاکم بر بخش دولتی را مانع توسعه صنعت موتورسیکلت برشمرد. به گزارش مناقصهمزایده، حبیبا… محمودان؛ عنوان کرد: علیرغم تأکید مقامات دولتی بر استفاده از تولیدات داخل و به دنبال آن گسترش فعالیتهای واحدهای تولیدی در شهرکهای صنعتی و پررنگ شدن نقش بخشخصوصی در توسعه صنعتی […]
دیدگاه بسته شده است.