ضرورت ارتقای ایمنی و توان داخلی‌سازی در صنعت موتورسیکلت

مهدی قره‌داغلی – رئیس سازمان ملی استاندارد، ارتقای ایمنی در صنعت موتورسیکلت را ضروری دانست و گفت: همه دستگاه‌های دخیل در تولید این محصول، باید برای کمک به جهش تولید کیفی اهتمام داشته باشند. به گزارش مناقصه‌مزایده، مهدی اسلام‌پناه؛ در نشست خود با انجمن صنعت موتورسیکلت، افزود: البته تولیدکنندگان در مسیر تولید نیازمند فضایی امن، […]

مهدی قره‌داغلی – رئیس سازمان ملی استاندارد، ارتقای ایمنی در صنعت موتورسیکلت را ضروری دانست و گفت: همه دستگاه‌های دخیل در تولید این محصول، باید برای کمک به جهش تولید کیفی اهتمام داشته باشند. به گزارش مناقصه‌مزایده، مهدی اسلام‌پناه؛ در نشست خود با انجمن صنعت موتورسیکلت، افزود: البته تولیدکنندگان در مسیر تولید نیازمند فضایی امن، آرام و پایدار هستند تا به زیست‌بوم تولید کیفی آسیب وارد نشود. وی همچنین افزایش توان داخلی‌سازی در صنعت موتورسیکلت را ضروری دانست و افزود: در این صنعت به هر میزان عمق داخلی‌سازی را افزایش دهیم به اقتصاد تولید و زنجیره تأمین کمک کرده‌ایم. اسلام‌پناه؛ با اشاره به دغدغه ایمنی راکبان موتورسیکلت، تأکید کرد: رعایت ایمنی در تولید کمک می‌کند تا مصرف‌کنندگان در کنار رعایت قوانین و مقررات با اطمینان از موتورسیکلت استفاده کنند. دبیر شورای‌عالی استاندارد، با بیان اینکه در حوادث و تصادفات موتورسیکلت عوامل مختلف از جمله مدیریت مسیر‌های پرتردد، تأثیرگذار بوده، گفت: در حالی‌که در حوادث سهمی نیز متوجه کیفیت موتورسیکلت است، اما باید به همین سهم اندک برای ارتقاء و کیفیت موتورسیکلت‌‌ها تلاش ویژه کنیم. وی توسعه زنجیره دانشی و فناورانه صنعت قطعه‌سازی را مزیت تولید در کشور دانست و افزود: با توجه به پیشرفت صنعت قطعه‌سازی باید بتوانیم در لایه‌های تولید از قطعات داخلی و بومی استفاده کنیم و میزان عمق داخلی‌سازی محصولات نهایی را افزایش دهیم. همچنین اسلام‌پناه؛ حرکت به سمت پیشرانه برقی در صنعت موتورسیکلت را نیازمند حکمرانی دقیق و استفاده از سیاست‌های مشوقی در فرآیند تولید کیفی دانست. رئیس سازمان ملی استاندارد ایران، گفت: موتورسیکلت با پیشرانه برقی مشروط به رعایت همه ابعاد، در حال‌حاضر یک راه‌حل کاملاً قابل اعتماد و منطقی است که می‌تواند آینده روشنی را برای صنعت مربوطه ترسیم کند. در این دیدار اعضای انجمن صنعت تولیدکنندگان موتورسیکلت ایران، حمایت سازمان ملی استاندارد ایران درخصوص تأخیر در شماره‌گذاری موتورسیکلت‌‌ها از سوی پلیس راهور با وجود کنترل و تایید کیفی سازمان ملی استاندارد را خواستار شدند. اعضای انجمن صنعت تولیدکنندگان موتورسیکلت ایران، همچنین خواستار استمهال یکی از الزامات استاندارد به‌عنوان ترمز ABS در موتور‌های با حجم کمتر از ۲۵۰ سی‌سی شدند که رئیس سازمان ملی استاندارد موافقت خود را به انجام بررسی فنی و تحقیقات تخصصی در این زمینه در بازه‌زمانی ۱۰روزه منوط کرد.