کتاب «بازار مشتقه ارز» منتشر شد

کتاب «بازار مشتقه ارز» منتشر شد کتاب بازار مشتقه ارزکتاب «بازار مشتقه ارز» با هدف ارایه مفاهیم و ابزارهای معاملاتی بازار ارز پس از کتاب «پوشش نوسانات نرخ ارز (بازار قراردادهای آتی)» به عنوان دومین کتاب در حوزه بازار مالی ارز منتشر شد. به گزارش «پایگاه خبری بورس کالای ایران» این کتاب در ۷ فصل […]

کتاب «بازار مشتقه ارز» منتشر شد

کتاب بازار مشتقه ارزکتاب «بازار مشتقه ارز» با هدف ارایه مفاهیم و ابزارهای معاملاتی بازار ارز پس از کتاب «پوشش نوسانات نرخ ارز (بازار قراردادهای آتی)» به عنوان دومین کتاب در حوزه بازار مالی ارز منتشر شد.

به گزارش «پایگاه خبری بورس کالای ایران» این کتاب در ۷ فصل و به همت دکتراحمدیزدان‌پناه، استاد دانشگاه و مهدی یاربد، مدیر سرمایه‌گذاری شرکت سرمایه‌گذاری نواندیشان کرمان منتشر شده است.

در بخشی از مقدمه این کتاب آمده است: «دنیای مدرن مالی بدون ابزارهای مشتقه بی‌معناست و ظهور این ابزار‌ها در اقتصاد کشور می‌تواند سرمایه‌گذاران و فعالان اقتصادی را در رسیدن به اهداف خود از طریق مدیریت ریسک نوسانات نرخ ارز همراهی نماید…»

 

گفتنی است، نخستین کتاب در حوزه ابزارهای مالی بازار ارز با عنوان «پوشش نوسانات نرخ ارز (بازار قراردادهای آتی)» از سوی بورس کالای ایران منتشر شده بود. کتاب «پوشش نوسانات نرخ ارز« که به قلم دکترحامدسلطانی‌نژاد، مدیرعامل بورس کالای ایران و جمعی از همکاران وی در بورس کالا، نگارش یافته است در ۳ بخش و در قالب ۱۱ فصل به تجزیه و تحلیل دقیق ابعاد و ویژگی‌های بازار ارز در ایران و اهمیت راه‌اندازی قراردادهای آتی ارز در اقتصاد ملی ایران می‌پردازد.