طلا صعودی شد

طلا صعودی شد قیمت طلا دیروز در بازارهای بین‌المللی در حالی به روند صعودی خود ادامه داده است که ارزش دلار آمریکا پس از انتشار آمارهای اشتغال با افت نسبی روبه‌رو شده است. به گزارش«پایگاه خبری بورس کالای ایران»، پس از انتشار آمارهای اشتغال و دستمزد آمریکا در ماه ژانویه، ارزش دلار با کاهش روبه‌رو […]

طلا صعودی شد

قیمت طلا دیروز در بازارهای بین‌المللی در حالی به روند صعودی خود ادامه داده است که ارزش دلار آمریکا پس از انتشار آمارهای اشتغال با افت نسبی روبه‌رو شده است.

به گزارش«پایگاه خبری بورس کالای ایران»، پس از انتشار آمارهای اشتغال و دستمزد آمریکا در ماه ژانویه، ارزش دلار با کاهش روبه‌رو شده و گمانه‌زنی‌ها نسبت به افزایش نرخ بهره فدرال رزرو در کوتاه‌مدت، متوقف شده است، این مسأله در نهایت به نفع قیمت جهانی طلا بوده است.

براساس این گزارش قیمت هر اونس طلا دیروز با ۰٫۳درصد افزایش به بیش از ۱۲۲۳ دلار رسیده است. گرچه اقتصاد آمریکا طی ماه ژانویه ۲۲۷ هزار فرصت شغلی جدید ایجاد کرده ولی رشد دستمزد‌ها در این مدت کم‌تر از حد انتظارات بوده است.

به نظر می‌رسد دونالد ترامپ رییس‌جمهور آمریکا برای بهبود اوضاع اقتصادی این کشور چالش‌های سختی در پیش رو خواهد داشت. شاخص ارزش دلار آمریکا نیز با ۰٫۲ درصد کاهش به کم‌تر از ۹۹٫۷۲ واحد رسیده است.

تحلیلگران موسسه سرمایه‌گذاری گلدسیلور سنترال در سنگاپور بر این باورند که طلا باید سطح مقاومتی بعدی ۱۲۲۵ دلاری را بشکند تا بتواند به روند صعودی‌‌اش ادامه دهد.

وانگ تائو تحلیلگر تکنیکال بازار طلا نیز تأکیدکرد: با توجه به شکسته شدن سطح مقاومتی ۱۲۱۹ دلاری، به نظر می‌رسد طلا می‌تواند در کوتاه‌مدت تا سطح ۱۲۴۹ دلار در هر اونس افزایش یابد.

 

نظرسنجی تازه رویترز نشان می‌دهد که بانکداران بزرگ وال استریت بر این باورند که فدرال رزرو آمریکا امسال دو بار نرخ بهره را افزایش خواهد داد.