اونس به ۱۲۳۳ دلار رسید

اونس به ۱۲۳۳ دلار رسید قیمت طلا در بازارهای جهانی پس از افت نسبی در آغاز مبادلات دیروز بار دیگر با افزایش روبه‌رو شده بود. به گزارش«پایگاه خبری بورس کالای ایران»، قیمت جهانی طلا دیروز در ابتدا تحت‌تأثیر افزایش ارزش دلار آمریکا با کاهش نسبی روبه‌رو شد ولی در ادامه با افزایش همراه شده و […]

اونس به ۱۲۳۳ دلار رسید

قیمت طلا در بازارهای جهانی پس از افت نسبی در آغاز مبادلات دیروز بار دیگر با افزایش روبه‌رو شده بود.

به گزارش«پایگاه خبری بورس کالای ایران»، قیمت جهانی طلا دیروز در ابتدا تحت‌تأثیر افزایش ارزش دلار آمریکا با کاهش نسبی روبه‌رو شد ولی در ادامه با افزایش همراه شده و نزدیک به بالاترین سطح در ۳ ماه اخیر تثبیت شده است.

براساس این گزارش قیمت هر اونس طلا که در آغاز مبادلات دیروز با ۰٫۲ درصد کاهش به ۱۲۳۱ دلار رسیده بود، بار دیگر افزایش یافت و به ۱۲۳۳ دلار رسید.

قیمت طلا در روزهای اخیر تحت تأثیر نوسانات ارزش دلار و نگرانی‌های مربوط به سیاست‌های دولت ترامپ قرار داشته است.

شاخص ارزش دلار نیز در برابر سبدی از ارزهای معتبر بین المللی با افزایش ۰٫۲ درصدی روبه‌رو شده و به ۱۰۰٫۵۱ واحد رسیده است.

در حالی که نگرانی‌های مربوط به سیاست‌های جنجالی ترامپ به خصوص ممنوعیت ورود مسلمانان ۷ کشور به آمریکا موجب افزایش تقاضای مکان امن سرمایه گذاری برای طلا شده ولی از سوی دیگر تشدید نگرانی‌ها نسبت به اوضاع سیاسی اروپا، موجب کاهش ارزش یورو در برابر دلار شده است.

تازه‌ترین آمارهای اقتصادی نشان می دهد که تولیدات صنعتی در آلمان طی ماه دسامبر به پایین‌ترین سطح در ۸ سال اخیر رسیده است.

کسری تجاری آمریکا نیز در ماه دسامبر با کاهش روبه‌رو شده که علت اصلی آن افزایش چشمگیر صادرات این کشور بوده است. البته در این مدت رشد تقاضای داخلی موجب افزایش واردات نیز شده است.