معرفی شرکت‌های حاضر در بورس کالا،شرکت سیمان هرمزگان

  بورس کالا سال‌هاست که محل مطمئنی برای شرکت‌ها جهت عرضه کالا و شفافیت در فروش محصولاتشان است. این بورس به شرکت‌ها کمک می‌کند تا انواع محصولاتشان را با بهترین قیمت به فروش برسانند. بنا داریم جهت آشنایی هر چه بهتر شما خوانندگان محترم روزنامه مناقصه‌مزایده با شرکت‌های حاضر در بورس کالا اولین روز هر […]

 

بورس کالا سال‌هاست که محل مطمئنی برای شرکت‌ها جهت عرضه کالا و شفافیت در فروش محصولاتشان است. این بورس به شرکت‌ها کمک می‌کند تا انواع محصولاتشان را با بهترین قیمت به فروش برسانند. بنا داریم جهت آشنایی هر چه بهتر شما خوانندگان محترم روزنامه مناقصه‌مزایده با شرکت‌های حاضر در بورس کالا اولین روز هر هفته به معرفی یکی از شرکت‌های حاضر در بورس کالا بپدازیم. با ما همراه باشید.

سیمان هرمزگان

شرکت سیمان هرمزگان (سهامى عام) درتاریخ ۲۷ دی‌ماه ۱۳۶۱ به صورت شرکت سهامى خاص تأسیس شد. شخصیت حقوقى شرکت بر اساس مصوبه مجمع عمومی فوق‌العاده مورخ ۲۶/۰۴/۱۳۷۸ از «سهامى خاص» به «سهامى عام» تبدیل یافت.

فعالیت اصلی شرکت:

موضوع فعالیت شرکت طبق ماده ۳ اساس‌نامه عبارت است از ایجاد و تأسیس کارخانجات تولید سیمان و صنایع جنبى وابسته به آن و همچنین اکتشاف، استخراج و بهره‌بردارى از کلیه معادن مورد نیاز این صنعت.

این شرکت جهت اطمینان از کیفیت محصولات تولیدی اقدام به تجهیز آزمایشگاه‌های شیمی، فیزیک و X-ray به بهترین امکانات روز و کنترل مداوم تمامی خط تولید از معادن تا سیمان بارگیری نموده است که کیفیت خدمات و نتایج ارایه شده در این آزمایشگاه‌ها موجب کسب گواهینامه تأیید صلاحیت به عنوان آزمایشگاه همکار از سازمان ملی استاندارد از سال ۱۳۸۷ گردیده است.

 رویکردهای زیست‌محیطی شرکت سیمان هرمزگان

سیمان هرمزگان با الهام از اصل پنجاهم قانون اساسی حفاظت محیط‌زیست را در قالب یک مسؤولیت شرعی و اخلاقی سرلوحه برنامه‌های خویش قرارداده و با این باور مبادرت به استفاده از خدمات مشاور زیست‌محیطی مدیرعامل و تشکیل جلسات مستمر کمیته تخصصی حفاظت محیط‌زیست در کارخانه با حضور مدیریت عامل و تمامی مدیران ذی‌ربط نموده است. بدون تردید با اجرای برنامه‌های بیست‌گانه اقدامات اصلاحی زیست‌محیطی شرکت سیمان هرمزگان امید می‌رود این واحد بزرگ صنعتی مستقر در سواحل خلیج‌فارس ایران به‌عنوان واحدی برتر و دوستدار محیط‌زیست جلوه گر شود. بدیهی است عامل اساسی در شکل‌گیری چنین تفکری اعتقاد راسخ مدیران و همکاران در مدیریت زیست‌محیطی کارخانه به موازات اهداف صنعتی و هماهنگی با برنامه‌های دست‌یابی به ظرفیت اسمی و تولید پاک می‌باشد.

بدینوسیله برخی از برنامه‌های مورد نظر که در جلسات کمیته حفاظت محیط‌زیست کارخانه با مدیریت مسؤولین ارشد و همکاری صمیمانه تمامی همکاران اجرا گردیده و یا مراحل تکمیلی خویش را طی می‌نماید به شرح ذیل اشاره می‌گردد:

پیاده‌سازی پروژه‌های جایگزینی الولتور و اصلاح سیستم خنک کنندگی گریت کولر با همکاری سازمان UNIDO

تشکیل کمیته تخصصی حفاظت محیط‌زیست کارخانه با حضور مسؤولین شرکت و هدایت برنامه‌ها توسط مشاور زیست‌محیطی شرکت.

اجرای ملاحظات مندرج در ماده ۱۹۰ قانون برنامه پنجم توسعه جمهوری اسلامی ایران در راستای تحقق اهداف صنعتی.

تلاش در جهت استمرار کسب امتیازات ISO ۱۴۰۰۰، OHSAS۱۸۰۰۰ که عمدتاً مرتبط با اهداف زیست‌محیطی شرکت می‌باشد.

اجرای پروژه آب شیرین کن با هزینه گزاف با انگیزه حفظ پایداری زیست بوم خشکی منطقه کهورستان که سال‌ها قبل با انتقال آب چاه‌های خریداری شده مصارف مختلف کارخانه را تأمین می‌نماید.

اجرای پروژه‌های مشترک تحقیقاتی زیست‌محیطی با همکاری اداره کل حفاظت محیط‌زیست استان نظیر بررسی وضعیت پایداری مانگرو‌ها و حفاظت از گونه نادر خرس سیاه در زیستگاه‌های جنوبی کشور.

تدوین برنامه جامع مدیریت زیست‌محیطی کارخانه و معادن مربوطه (EMP,EMS)

اجرای پروژه‌های اصلاحی در عملکرد الکتروفیلتر‌ها به‌گونه‌ای که خروجی دودکش‌ها ارقام بسیار پایین‌تر از استاندارد‌های مصوب سازمان حفاظت محیط‌زیست را تأمین خواهد نمود.

اجرای برنامه اصلاح الگوی مصرف و بهینه‌سازی مصرف انرژی به‌منظور دستیابی به اهداف ایده‌آل شرکت.

اجرای پروژه Online Monitoring و اتصال به شبکه پایش فراگیر سازمان حفاظت محیط‌زیست.

تحقق ۲۵درصد عرصه به فضای سبز و توسعه سالانه اراضی بلامعارض کارخانه.

اجرای پروژه‌های آبیاری تحت فشار با انگیزه صرفه‌جویی در مصرف آب.

آسیب‌شناسی، پیگیری و برنامه‌ریزی علمی به‌منظور اجرای سامانه HSE و تقلیل تدریجی عدم انطباق‌های مرتبط با بخش محیط زیست، ایمنی و بهداشت کارخانه با استفاده از مشاورین صاحب نظر.

اصلاح وضعیت سیستم تصفیه فاضلاب بهداشتی کارخانه و تأمین استانداردهای مصوب و بهره‌گیری از پساب حاصله در جهت آبیاری فضای سبز کارخانه.

تدوین و اجرای برنامه جامع آموزشی زیست‌محیطی شرکت به‌صورت۵ ساله و با معیار نفر ساعت روز در سطوح مختلف مدیران، کارگزان و جوامع محل همجوار با همکاری اداره کل محیط‌زیست استان.

پیگیری و اجرای پروژه تصفیه فاضلاب مجموعه مهمانسرا در شهر بندر خمیر به‌منظور استفاده از پساب حاصله و صرفه‌جویی در مصرف آب.