معرفی شرکت‌های حاضر در بورس کالا

معرفی شرکت‌های حاضر در بورس کالا بورس کالا سا‌ل‌هاست که محل مطمئنی برای شرکت‌ها جهت عرضه کالا و شفافیت در فروش محصولاتشان است. این بورس به شرکت‌ها کمک می‌کند تا محصولاتشان را با بهترین قیمت به فروش برسانند. لذا جهت آشنایی هر چه بهتر شما خوانندگان محترم روزنامه مناقصه‌مزایده با شرکت‌های حاضر در بورس کالا […]

معرفی شرکت‌های حاضر در بورس کالا

بورس کالا سا‌ل‌هاست که محل مطمئنی برای شرکت‌ها جهت عرضه کالا و شفافیت در فروش محصولاتشان است. این بورس به شرکت‌ها کمک می‌کند تا محصولاتشان را با بهترین قیمت به فروش برسانند. لذا جهت آشنایی هر چه بهتر شما خوانندگان محترم روزنامه مناقصه‌مزایده با شرکت‌های حاضر در بورس کالا همچون هفته‌های گذشته در اولین روز هر هفته به معرفی یکی از شرکت‌های حاضر در بورس کالا می‌پردازیم. با ما همراه باشید.

*شرکت پتروشیمی فجر

این شرکت در سال ۱۳۷۷ طبق مصوبه هیأت دولت در شورای عالی مناطق آزاد و ویژه اقتصادی و تأیید شرکت ملی صنایع پتروشیمی تأسیس و عملیات شمع‌کوبی آن از اسفند ماه ۱۳۷۸ آغاز شد. همچنین اولین راه‌اندازی سرویس‌های جانبی در پاییز ۱۳۸۱ شروع و تا زمستان سال ۱۳۸۲ تمام واحد‌ها یوتیلیتی در سرویس قرار گرفت. مجتمع پتروشیمی فجر و واحد پساب شماره یک در سایت ۴ و طرح توسعه فاز ۲ و واحد پساب شماره ۲ در سایت۲ منطقه ویژه اقتصادی پتروشیمی ماهشهر احداث شده‌اند. مساحت شرکت در کل ۷۰ هکتار می‌باشد که ۳۰ هکتار آن در ناحیه یک و ۴۰ هکتار آن در ناحیه دو می‌باشد.

شرکت پتروشیمی فجر به منظور تولید و توزیع سرویس‌های جانبی شامل برق، بخار، اکسیژن، نیتروژن، آرگون، هوای فشرده، آب‌های صنعتی و تصفیه پساب‌های صنعتی در سایت‌های ۲ و ۴ منطقه ویژه اقتصادی پتروشیمی ماهشهر، واقع در شمال غربی خلیج‌فارس قرار گرفته است. این شرکت از آنجا که دارای نقش مهمی در تولید و توزیع سرویس‌های جانبی برای شرکت‌های فرایندی منطقه است، به عنوان قلب تپنده منطقه ویژه اقتصادی پتروشیمی ماهشهر نامیده می‌شود. هدف پتروشیمی فجر تولید مستمر و توسعه پایدار در سرویس‌دهی به موقع و مورد اعتماد در این منطقه است.

در ناحیه یک ۵۶۱ میلیون دلار سرمایه‌گذاری ارزی و ۲۲۷ میلیارد تومان هزینه و در ناحیه دو نیز حجم سرمایه‌گذاری ارزی این شرکت معدل ۳۳۴ میلیون یورو و هزینه ۴۰۵ میلیارد تومان بوده است.

مساحت شرکت در کل ۷۰ هکتار می‌باشد که ۳۰ هکتار آن در ناحیه یک و ۴۰ هکتار آن در ناحیه دو می‌باشد.