آلومینیم به رشد قیمتی خود ادامه می‌دهد

آلومینیم به رشد قیمتی خود ادامه می‌دهد آلومینیم تغییر در میزان حجم شمش آلومینیم موجود در انبارهای بورس فلزات لندن LME در تحولات قیمتی این محصول تأثیر به‌سزایی داشته است. به گزارش «پایگاه خبری بورس کالای ایران»، موجودی این انبار‌ها در یک سال گذشته یعنی مصادف با فوریه ۲۰۱۶، بیش از ۲میلیون و ۸۰۰ هزار […]

آلومینیم به رشد قیمتی خود ادامه می‌دهد

آلومینیم تغییر در میزان حجم شمش آلومینیم موجود در انبارهای بورس فلزات لندن LME در تحولات قیمتی این محصول تأثیر به‌سزایی داشته است.

به گزارش «پایگاه خبری بورس کالای ایران»، موجودی این انبار‌ها در یک سال گذشته یعنی مصادف با فوریه ۲۰۱۶، بیش از ۲میلیون و ۸۰۰ هزار تن بوده است. اما در ماه جاری یعنی فوریه ۲۰۱۷، این موجودی با بیش از ۲۰ درصد کاهش به ۲میلیون و ۲۴۵ هزار تن رسیده است. همین کاهش شدید تأثیر به‌سزایی در افزایش قیمت این فلز داشته است.

قیمت شمش آلومینیم عرضه شده در بورس فلزات لندن، همچنان به‌مراتب بالاتر از قیمت‌های جهانی آن در سال ۲۰۱۶ است. یکی از دلایل اصلی رشد قیمت را باید کمبود عرضه در بازار دانست زیرا موجودی این شمش در انبارهای بورس فلزات لندن افت شدیدی را تجربه کرده است.

 

علاوه بر کاهش موجودی انبارهای LME، موارد دیگری نیز در این افزایش قیمت‌ها مؤثر بوده‌اند که توجه به آنها می‌تواند در پیش‌بینی آینده بازار این فلز کمک کند.