«ترامپ و یلن» بازیگران نقش اول بازار جهانی طلا

«ترامپ و یلن» بازیگران نقش اول بازار جهانی طلا تازه‌‌ترین تحلیل کیتکو نشان می‌دهد که قیمت جهانی طلا در روزهای آینده تحت تأثیر تحولات سیاسی آمریکا و اظهارات رییس فدرال رزرو و انتشار آمارهای مهم اقتصادی آمریکا قرار خواهد داشت. به گزارش سایت طلا به نقل از پایگاه اینترنتی کیتکونیوز، در حالی که سرمایه‌گذاران بین‌المللی […]

«ترامپ و یلن» بازیگران نقش اول بازار جهانی طلا

تازه‌‌ترین تحلیل کیتکو نشان می‌دهد که قیمت جهانی طلا در روزهای آینده تحت تأثیر تحولات سیاسی آمریکا و اظهارات رییس فدرال رزرو و انتشار آمارهای مهم اقتصادی آمریکا قرار خواهد داشت.

به گزارش سایت طلا به نقل از پایگاه اینترنتی کیتکونیوز، در حالی که سرمایه‌گذاران بین‌المللی به دقت تحولات سیاسی آمریکا و دولت جدید ترامپ را دنبال می‌کنند، به نظر می‌رسد حضور جانت یلن رییس فدرال رزرو آمریکا در نشست کنگره و سخنرانی وی درباره وضعیت اقتصادی و سیاست‌های پولی می‌تواند تأثیر زیادی بر روند نوسانات قیمت طلا در هفته آینده داشته باشد.

آمارهای اقتصادی مهمی نیز در روزهای آتی منتشر خواهد شد که می‌تواند بر روند قیمت طلا و ارزش دلار مؤثر باشد. در تازه‌‌ترین نظرسنجی کیتکو نیوز اکثر کارشناسان اقتصادی و سرمایه‌گذاران بین‌المللی به افزایش قیمت طلا در روزهای آینده رأی داده‌اند.

در حالی که ترامپ وعده داده است تا به زودی برنامه‌های خود برای اصلاح قوانین مالیاتی را اعلام کند، تحلیلگران بر این باورند که سرمایه‌گذاران بین‌المللی به دقت سیاست‌های ترامپ را دنبال خواهند کرد. بارت ملک تحلیلگر ارشد اقتصادی مؤسسه تی‌دی‌اس تأکیدکرد: سرمایه‌گذاران و فعالان اقتصادی منتظر اعلام جزییات بیش‌تری درباره قوانین مالیاتی جدید آمریکا هستند.

برخی کارشناسان اقتصادی نیز معتقدند که سیاست‌های جنجالی ترامپ درباره ممنوعیت سفر مهاجران و اتباع ۷ کشور مسلمان به آمریکا می‌تواند موجب تشدید تنش‌های سیاسی شود.

اگر ترامپ واقعاً به دنبال اصلاح قوانین مالیاتی باشد و بتواند این اصلاحات را در کنگره تصویب کند، این مسأله در نهایت به نفع شاخص سهام خواهد بود و در نهایت فشار بیش‌تری را بر قیمت طلا وارد می‌کند.

انتشار آمارهای مهم اقتصادی آمریکا در روزهای آینده می‌تواند تأثیر زیادی بر انتظارات مربوط به افزایش نرخ بهره فدرال رزرو آمریکا داشته باشد.

 

سطح حمایتی قیمت طلا نیز ۱۲۲۹ دلار است و اگر این سطح شکسته شود قیمت طلا تا ۱۲۲۳ و سپس ۱۲۱۵ دلار کاهش می‌یابد.