طلا صعودی شد

طلا صعودی شد قیمت طلا در بازارهای بین‌المللی امروز سه شنبه و در آستانه حضور جانت‌یلن، رییس فدرال رزرو در نشست کمیته بانکداری سنا و کنگره آمریکا با افزایش روبه‌رو شده است. به گزارش «پایگاه خبری بورس کالای ایران»، قیمت هر اونس طلا دیروز با افزایش نسبی روبه‌رو شده و به بیش از ۱۲۲۸ دلار […]

طلا صعودی شد

قیمت طلا در بازارهای بین‌المللی امروز سه شنبه و در آستانه حضور جانت‌یلن، رییس فدرال رزرو در نشست کمیته بانکداری سنا و کنگره آمریکا با افزایش روبه‌رو شده است.

به گزارش «پایگاه خبری بورس کالای ایران»، قیمت هر اونس طلا دیروز با افزایش نسبی روبه‌رو شده و به بیش از ۱۲۲۸ دلار رسیده است.

براساس این گزارش سرمایه‌گذاران بین‌المللی منتظر اظهارات مهم یلن در نشست کمیته بانکداری سنا و کنگره آمریکا هستند. اظهارات یلن تا حد زیادی می‌تواند وضعیت نرخ بهره فدرال رزرو طی ماه‌های آینده را روشن کند.

فدرال رزرو آمریکا پیش از این اعلام کرده است که قصد دارد نرخ بهره را در سال ۲۰۱۷ میلادی ۳ بار افزایش دهد.

دانیل‌هاینز، تحلیلگر ارشد مؤسسه مالی ‌ای‌ان‌زد در این باره گفت: اگر فدرال رزرو آمریکا بخواهد نرخ بهره را در نشست مارس افزایش دهد، این مسأله تأثیر زیادی بر قیمت جهانی طلا و ارزش دلار خواهد داشت.

وی افزود: بعید به نظر می‌رسد که قیمت جهانی طلا تا قبل از اظهارات یلن در سنا و کنگره با نوسانات شدیدی روبه‌رو شود.

روبرت کاپلان، رییس فدرال رزرو دالاس در این باره گفت: بانک مرکزی آمریکا باید هرچه سریعتر برای افزایش نرخ بهره اقدام کند.

قیمت طلا به شدت در برابر نوسانات ارزش دلار و نرخ بهره فدرال رزرو واکنش نشان می‌دهد. وانگ‌تائو، تحلیلگر ارشد تکنیکال بازارهای بین‌المللی نیز تأکید کرد: قیمت طلا فعلاً در برابر سطح ۱۲۳۰ دلاری مقاومت می‌کند و اگر این سطح شکسته شود، قیمت طلا تا ۱۲۳۵ دلار افزایش خواهد یافت.