بومی‌سازی یک قطعه پیچیده در صنعت برق ایران

   یک مقام مسؤول از طراحی و ساخت یک قطعه پیچیده برای نخستین بار در صنعت برق ایران خبر داد و گفت: افزایش گازرسانی به نیروگاه‌ها راندمان تولید برق کشور را افزایش داده است. به گزارش مهر، داوود محمودی با اشاره به بومی‌سازی یکی از پیچیده‌‌ترین قطعات صنعت نیروگاهی در داخل کشور، گفت: برای نخستین […]

 

 یک مقام مسؤول از طراحی و ساخت یک قطعه پیچیده برای نخستین بار در صنعت برق ایران خبر داد و گفت: افزایش گازرسانی به نیروگاه‌ها راندمان تولید برق کشور را افزایش داده است.

به گزارش مهر، داوود محمودی با اشاره به بومی‌سازی یکی از پیچیده‌‌ترین قطعات صنعت نیروگاهی در داخل کشور، گفت: برای نخستین بار سیستم تولید روغن سیستم کنترل توربین نیروگاه رامین اهواز توسط متخصصان داخلی طراحی و ساخته شد.

این مقام مسؤول با اعلام این‌که با طراحی و ساخت این قطعاً در واحد شماره ۶ نیروگاه برق رامین به میزان قابل توجهی در مصرف سوخت و گاز طبیعی این نیروگاه صرفه‌جویی حاصل شده است، تصریح کرد: علاوه بر این طراحی و ساخت این قطعه برقی صرفه‌جویی ۱۲۰ میلیارد ریالی به همراه داشته است.

وی با اشاره به سابقه بیش از ۳ دهه فعالیت نیروگاه برق رامین در سطح صنعت برق کشور، اظهار داشت: این نیروگاه با راندمان ۳۸٫۵درصد شامل ۶ واحد ۳۵۰ مگاواتی بوده و در مجموع یک‌هزار و ۷۵۰ مگاوات ظرفیت دارد.

مدیرعامل شرکت مدیریت تولید برق نیروگاه رامین اهواز با اشاره به عمر مفید ۴۰ تا ۴۵ ساله نیروگاه‌ها در کشور، یادآور شد: انجام به موقع تعمیر و نگهداری اساسی و بهینه‌سازی، بر طول عمر این واحدهای صنعتی اضافه می‌کند و نیروگاه رامین اهواز هم از این قاعده مستثنی نیست.

وی با اشاره به این‌که نیروگاه‌های بخاری نیروگاه‌هایی دوگانه‌سوز هستند که از گاز طبیعی به عنوان سوخت اول و نفت کوره به عنوان سوخت دوم استفاده می‌کنند، خاطرنشان کرد: تأمین سوخت گاز برای نیروگاه‌ها ضمن کاهش شدید هزینه‌های تولید انرژی و کاهش دوره تعمیر نیروگاه‌ها، کاهش آلاینده‌های زیست‌محیطی را به همراه دارد.