معاون شرکت راهآهن، با اعلام اینکه میزان سرمایهگذاری در حوزه لجستیک و زیرساخت در کشور قابل قبول نیست، گفت: راهآهن سال گذشته ۲۶۰۰ میلیارد تومانی در بخش مسافری زیان دید. به گزارش مناقصهمزایده، داوود طالبی؛ اظهار کرد: صنعت ریلی یکی از بخشهای بسیار مهم، حساس و حیاتی برای توسعه و پیشرفت کشور است و چنانچه […]
معاون شرکت راهآهن، با اعلام اینکه میزان سرمایهگذاری در حوزه لجستیک و زیرساخت در کشور قابل قبول نیست، گفت: راهآهن سال گذشته ۲۶۰۰ میلیارد تومانی در بخش مسافری زیان دید. به گزارش مناقصهمزایده، داوود طالبی؛ اظهار کرد: صنعت ریلی یکی از بخشهای بسیار مهم، حساس و حیاتی برای توسعه و پیشرفت کشور است و چنانچه زیرساختهای حملونقلی در یک کشور فعال نباشد، هیچ خدمت و تولیدی در آن کشور امکانپذیر نخواهد بود. وی با اشاره به اینکه در کشور ما سرمایه گذاری در حوزه زیرساختها و لجستیک بسیار کمتر از آن چیزی است که باید اتفاق بیفتد، اضافه کرد: در سیاستهای کلی برنامهها و چشمانداز توسعهای کشور بهخصوص در برنامه ششم توسعه در بندهای ۲۵ و ۴ بخش صنعت ریلی صراحتاً مورد توجه قرار گرفته است و راهآهن و اتصال آن به مبادی اقتصادی همچون حمل بار و بنادر و کشتیرانی بهعنوان تکمیلکننده آن، اولویت خاصی داده شده است اما متأسفانه بسیاری از این قوانین به دلایل مختلف و نیز بوروکراسی اداری آنگونه که باید، اجرا نمیشود. وی بابیان اینکه هزینه استاندارد جهانی در حوزه لجستیک ۱۶ درصد است، هزینههای بخش لجستیکی را در ایران حدوداً هشتونیم درصد اعلام کرد و گفت: ما فاصله زیادی با سرمایه (هزینه لجستیکی) داریم. طالبی؛ با اشاره به اینکه هزینه در صنعت ریلی نوعی سرمایه است، افزود: خوشبختانه در سیاستهای کلی برنامه هفتم توسعه دربندهای ۹ و ۱۰ بهخصوص در مباحث حملونقل و انرژی اشاره شده است و مجلس شورای اسلامی و دولت هم برنامههایی را در برنامه هفتم پیشرفت لحاظ کردهاند که نشان میدهدحاکمیت جمهوری اسلامی ایران بهطور قاطع و جدی به دنبال پیشرفت توسعه بخشهای زیرساختی کشور هستند. معاون توسعه مدیریت و منابع راهآهن، در ادامه با بیان اینکه بهدلیل عدم پشتیبانی لازم و بهموقع در تأمین منابع با مشکلات زیادی دستوپنجه نرم میکنیم، افزود: سال گذشته راهآهن کشور ۲۶۰۰ میلیارد تومان در بخش مسافری زیان دید، در حالی که تنها ۱۹۰ میلیارد تومان یارانه زیان مسافری برای راهآهن در نظر گرفته شده است.
مدیرعامل راهآهن، گفت: اگر اقتصاد حملونقل ریلی تقویت شود، تمام صنایع مرتبط با راهآهن فعال شده و از رکود فعلی خارج میشود. به گزارش مناقصهمزایده به نقل از راهآهن، جبارعلی ذاکری؛ بر تعامل راهآهن با شرکتهای خصوصی صنعت ریلی تأکید کرد و اظهار داشت: برای بقای صنعت ریلی ایجاد تحول در راهآهن الزامی است. وی […]
مدیرعامل راهآهن جمهوری اسلامی ایران، با بیان اینکه هر دو حوزه مسافر و بار در ایفای مسئولیتهای اجتماعی و اقتصادی راهآهن از اهمیت بسزا برخوردار است، از رشد ۱۱ درصدی مجموع عملکرد باری و مسافری در راهآهن خبر داد. به گزارش مناقصهمزایده، سید میعاد صالحی؛ در صفحه شخصی خود در فضای مجازی، نوشت: شاخص حمل […]
مدیرعامل راهآهن، با اشاره به رکوردشکنی جابهجایی مسافر با قطار، گفت: با هدفگذاریهای انجام شده و در صورت تأمین مالی از قبیل تهاتر نفت و تأمین مالی از محل ماده ۱۲ قانون رفع موانع تولید، تلاش میکنیم تا در سه سال آینده به عدد ۴۰ میلیون مسافر سالیانه برسیم. به گزارش مناقصهمزایده به نقل از […]
ارسال دیدگاه
قوانین ارسال دیدگاه