طلا در انتظار تصمیمات ترامپ!

طلا در انتظار تصمیمات ترامپ! مؤسسه مالی میتسوبیشی به بررسی سناریوهای مختلف درباره نوسانات قیمت جهانی طلا با توجه به سیاست‌ها و اقدامات دونالد ترامپ پرداخته است. به گزارش پایگاه اطلاع‌رسانی بازارهای مالی (ایستانیوز)، مؤسسه مالی میتسوبیشی اعلام کرد: اگر دولت ترامپ به دنبال کاهش مالیات شرکت‌ها و افراد باشد، این مسأله می‌تواند در نهایت […]

طلا در انتظار تصمیمات ترامپ!

مؤسسه مالی میتسوبیشی به بررسی سناریوهای مختلف درباره نوسانات قیمت جهانی طلا با توجه به سیاست‌ها و اقدامات دونالد ترامپ پرداخته است.

به گزارش پایگاه اطلاع‌رسانی بازارهای مالی (ایستانیوز)، مؤسسه مالی میتسوبیشی اعلام کرد: اگر دولت ترامپ به دنبال کاهش مالیات شرکت‌ها و افراد باشد، این مسأله می‌تواند در نهایت موجب افزایش درآمد شرکت‌ها شده و شاخص سهام در بازارهای مالی را افزایش دهد و در نهایت به نفع ارزش دلار و به ضرر قیمت طلا خواهد بود.

 براساس این گزارش، کاهش مالیات افراد نیز موجب خواهد شد تا شاخص اعتماد مصرف‌کننده در اقتصاد آمریکا با افزایش روبه‌رو شود و هزینه‌های مصرفی نیز افزایش خواهد یافت. این مسأله نیز به ضرر قیمت جهانی طلا خواهد بود.

البته این مؤسسه مالی تأکید کرده است که اصلاح قوانین مالیاتی و اجرای آنها مستلزم زمان زیادی خواهد بود و دولت آمریکا به این زودی قادر نخواهد بود تا قوانین مالیاتی مورد نظر خود را در کنگره و سنا به تصویب برساند.

سناریوی دیگر این است که افزایش هزینه‌های دولت ترامپ موجب رشد کسری بودجه و کاهش ارزش دلار خواهد شد. این مسأله نیز می‌تواند در نهایت به نفع قیمت طلا باشد. در کوتاه مدت به نظر می‌رسد نوسانات ارزش دلار و سیاست‌های پولی فدرال رزرو تأثیر زیادی بر قیمت طلا خواهد داشت.

 معرفی شرکت‌های حاضر در بورس کالا

بورس کالا سال‌هاست که محل مطمئنی برای شرکت‌ها جهت عرضه کالا و شفافیت در فروش محصولاتشان است. این بورس به شرکت‌ها کمک می‌کند تا محصولاتشان را با بهترین قیمت به فروش برسانند. لذا جهت آشنایی هرچه بهتر شما خوانندگان محترم روزنامه مناقصه‌مزایده با شرکت‌های حاضر در بورس کالا همچون هفته‌های گذشته در اولین روز هر هفته به معرفی یکی از شرکت‌های حاضر در بورس کالا می‌پردازیم. با ما همراه باشید.

پتروشیمی تخت‌جمشید

مجتمع پتروشیمی تخت‌جمشید TJPC شامل یک واحد تولید الاستومراستایرن بوتا‌دین‌رابر (SBR) به روش پلیمریزاسیون امولسیونی سرد به ظرفیت ۳۰ هزار تن در سال با تکنولوژی GOODYEAR و یک واحد تولید پلی بوتا دین رابر PBR)) به روش پلیمریزاسیون محلولی با کاتالیست زیگلرناتا به ظرفیت ۱۸ هزار تن درسال با تکنولوژی BF GOODRICH است که در زمینی به مساحت ۱۶ هکتار در سایت دو منطقه ویژه اقتصادی ماهشهر واقع شده است. عملیات اجرایی احداث مجتمع از آذر ماه سال ۱۳۹۱ آغاز و پیش‌بینی می‌شود در نیمه اول سال ۹۳ به بهره‌برداری برسد.

 

خوراک مورد نیاز پتروشیمی تخت‌جمشید که شامل منومر ۱و۳ بوتا‌دین و استایرن می‌باشد به ترتیب از پتروشیمی امیرکبیر از طریق خط لوله و پتروشیمی پارس از طریق تانکر تأمین می‌شود. همچنین عمده یوتیلیتی (سرویس‌های جانبی) مورد نیاز این طرح شامل بخار، آب خنک‌کننده و Chiller Water توسط واحدهای احداثی در داخل شرکت تأمین می‌شود و سایر سرویس‌های جانبی از قبیل برق، آبRO از پتروشیمی فجر تأمین خواهد شد. شرکت پتروشیمی تخت‌جمشید با نگاه ویژه به ملاحظات زیست‌محیطی در زمینه کاهش تولید آلاینده‌های هوا، بهینه‌سازی و کاهش مصرف انرژی براساس استانداردهای روز، طراحی و برخوردار از یک واحد تصفیه پساب بومی بسیار پیشرفته با سرمایه‌گذاری بالغ بر ۵۰۰ میلیارد ریال می‌باشد.