تحرک معامله گران در بازار مشتقه

مدیرعامل بورس انرژی اعلام کرد تحرک معامله گران در بازار مشتقه حسینی از عرضه کالاهای حلال ۴۰۲ و ۴۱۰ پالایش نفت شیراز و برش سنگین و سوخت کوره سبک پتروشیمی تبریز دیروز خبر داد و گفت: ارزش معاملات بازار مشتقه بورس انرژی در روز گذشته به ۴۱ میلیارد و ۸۷۴ میلیون ریال رسیده است. مدیرعامل […]

مدیرعامل بورس انرژی اعلام کرد

تحرک معامله گران در بازار مشتقه

حسینی از عرضه کالاهای حلال ۴۰۲ و ۴۱۰ پالایش نفت شیراز و برش سنگین و سوخت کوره سبک پتروشیمی تبریز دیروز خبر داد و گفت: ارزش معاملات بازار مشتقه بورس انرژی در روز گذشته به ۴۱ میلیارد و ۸۷۴ میلیون ریال رسیده است.

مدیرعامل بورس انرژی در گفت‌وگو با فارس گفت: طی معاملات دیروز کالاهای حلال ۴۰۲ و ۴۱۰ پالایش نفت شیراز و برش سنگین و سوخت کوره سبک پتروشیمی تبریز در رینگ داخلی بازار فیزیکی عرضه خواهند شد.

سیدعلی حسینی با اشاره به معاملات تالار سبز گفت: در این روز و در بازار فیزیکی بورس انرژی ایران، کالاهای آیزوریسایکل پالایش نفت بندرعباس و تهران، حلال ۴۰۰، ۴۰۲، ۴۰۶ و ۴۱۰ پالایش نفت اصفهان، نفتای سبک و سنگین پالایش نفت تهران، و میعانات گاز پالایش گاز خانگیران (TP-200) و پالایش گاز ایلام در رینگ داخلی عرضه شدند.

وی افزود: کل معاملات روز گذشته بورس انرژی معادل ۱۴ هزار و ۳۹۵ تن و به ارزش بیش از ۲۰۸ میلیارد و ۶۹۲ میلیون ریال رسید که در این بین تنوع محصولات معامله شده از نکات مهم معاملات این بازار بود.

به گفته حسینی در کنار معاملات انواع حلال ­ها، بورس انرژی شاهد معامله آیزوفید، آیزوریسایکل، نفتا و میعانات در رینگ داخلی بورس انرژی ایران بود.

این مقام مسؤول به معاملات بازار مشتقه بورس انرژی نیز اشاره کرد و افزود: دیروز در تابلوی سلف موازی استاندارد برای قراردادهای با سررسید یک‌سال و بیش‌تر بازار مشتقه بورس انرژی، در نماد سنندج ۹۶۱، تعداد ۱٫۱۳۹قرارداد با ارزشی بالغ بر ۵ میلیارد و ۶۲۵ میلیون ریال و در نماد ستاره ۹۶۱، تعداد ۱۵ هزار و ۲۵۰ قرارداد با ارزشی بالغ بر ۳۵ میلیارد و ۴۷۱ میلیون ریال معامله صورت گرفت.

همچنین در بازار برق بورس انرژی ایران نیز شاهد معامله ۲۰۰ قرارداد معادل ۲٫۴۰۰مگاوات ساعت به ارزش بیش ۷۷۷ میلیون ریال بودیم که نماد میان‌باری با متوسط قیمت ۳۲۴ هزار ریال برمگاوات ساعت مورد معامله قرار گرفت.

 

گفتنی است، در مجموع ارزش معاملات بازار مشتقه بورس انرژی ایران در روز گذشته به ۴۱ میلیارد و ۸۷۴ میلیون ریال بالغ شده است.