«چپی راستی» نامی سیاسی در دل طبیعت

«چپی راستی» نامی سیاسی در دل طبیعت ناصر بهزادفر-آبشار چپی راستی در شمال‌شرقی بخش میمه و در جنوب‌شرقی شهر ایلام قرار دارد. آبشار زیبای چپی راستی (چپ و راست) در شمال روستای تختان در دامنه کبیرکوه قرار گرفته است. ارتفاع تقریبی این مجموعه آبشار حدود ۱۳۵ متر است و بلند‌‌ترین آبشار در حدود ۶۰ متر […]

«چپی راستی» نامی سیاسی در دل طبیعت

ناصر بهزادفر-آبشار چپی راستی در شمال‌شرقی بخش میمه و در جنوب‌شرقی شهر ایلام قرار دارد.

آبشار زیبای چپی راستی (چپ و راست) در شمال روستای تختان در دامنه کبیرکوه قرار گرفته است.

ارتفاع تقریبی این مجموعه آبشار حدود ۱۳۵ متر است و بلند‌‌ترین آبشار در حدود ۶۰ متر ارتفاع دارد. این آبشار از جنوب کبیرکوه سرچشمه می‌گیرد و سرچشمه آن حدود ۲۰۰ متر بالاتر است.

این جاذبه دل‌انگیز و بسیار زیبا همواره مورد توجه گردشگران قرار می‌گیرد. آسیاب هابی باستانی آن و باغ‌های روستای کوچک و زیبای آگره بید و غار‌ها و چشمه‌ها و دره‌های بسیار عمیق کبیرکوه و دیگر زیبایی‌های آن می‌توانند چشم‌نواز هر رهگذر خسته از گرمای این مناطق باشد. بهترین ماه صعود به آبشار در ابتدای سال و ماه‌های اردیبهشت و خرداد است.

مسیر دسترسی

از شهر ایلام در مسیر ملکشاهی و شهر میمه مرکز بخش سراب میمه، بعد از گذشتن از شهر میمه به طرف روستای گوراب‌علیا، به روستای تختان خواهیم رسید. در مجموع مسافتی نزدیک به ۱۱۰ کیلومتر را باید طی کرد تا به روستای تختان رسید. بسته به نوع خودرو، زمانی بین دو تا دو و نیم ساعت برای رسیدن به روستای مذکور لازم است. از روستای تختان با حدود یک ساعت پیاده‌روی به آبشار تختان و حوضچه‌های پایین دست آن خواهیم رسید. راه دسترسی به آبشار یک شیب ملایم است.

منابع:

کویر‌ها وبیابان‌های ایران

 

نسیم دهلران