پشت پرده برکناری حسین توکلی از کادر فنی وزنه‌برداری

  با وجود گذشت ۲۰ روز از برکناری حسین توکلی هنوز هم دلیل این برکناری نقطه قابل تأمل ماجراست. به گزارش ایسنا، در واپسین روزهای سال ۹۴ فدراسیون وزنه‌برداری تصمیم گرفت کادر فنی خود را تغییر دهد که شاید دلیل انتخاب آخرین ساعات کاری سال ۹۴ برای اعلام خبر برکناری حسین توکلی جلوگیری از بازتاب […]

 

با وجود گذشت ۲۰ روز از برکناری حسین توکلی هنوز هم دلیل این برکناری نقطه قابل تأمل ماجراست.

به گزارش ایسنا، در واپسین روزهای سال ۹۴ فدراسیون وزنه‌برداری تصمیم گرفت کادر فنی خود را تغییر دهد که شاید دلیل انتخاب آخرین ساعات کاری سال ۹۴ برای اعلام خبر برکناری حسین توکلی جلوگیری از بازتاب پیدا کردن این تغییرات ناگهانی بود. این اتفاق از این جهت غیرمنتظره بود که پس از مسابقات جهانی آمریکا و نتایج ضعیفی که تیم ملی وزنه‌برداری ایران کسب کرد انتظار می‌رفت تغییراتی در کادر فنی تیم ملی ایجاد شود نه در شرایطی که اردوی تیم ملی آغاز و فاصله زمانی زیادی نیز تا المپیک باقی نمانده است.

بعد از اعلام این تصمیم، اولین چیزی که به ذهن خطور می‌کند این است اگر شورای عالی فنی از عملکرد توکلی راضی نبود چرا چندین ماه پیش یا حتی پیش از آغاز اردوی تیم ملی که دو مرتبه نیز به تعویق افتاد چنین تصمیمی گرفته نشد. در واقع اگر دلیل فدراسیون وزنه‌برداری برای برکناری توکلی مسایل فنی بوده، این انتقاد وارد است که چرا چند ماه زمان را از دست دادند و حالا در فاصله حدوداً ۴ ماهه تا المپیک فردی جدید با تفکرات متفاوت را برای تیم ملی آورده‌اند که در این زمان کم نمی‌تواند تأثیر شگرفی بر تیم ملی بگذارد.

البته در مورد دلیل برکناری سرمربی حرف و حدیث‌های متفاوتی وجود دارد. خود توکلی پس از برکناری عنوان کرد که علی مرادی به این دلیل که او به کاندیدای مورد نظر فدراسیون در انتخابات هیأت مازندران رأی نداده است تصمیم به برکناری‌‌اش گرفت.

اما حسین مقامی دبیر فدراسیون و سخنگوی شورای عالی فنی این موضوع را رد کرد و گفت: برکناری توکلی ربطی به آن موضوع نداشته است بلکه بحث مسایل فنی بود. شورای عالی فنی درباره موارد فنی بحث کرد و شاید بعد از مسابقات جهانی باید این اتفاق می‌افتاد اما آقای مرادی نظرش این بود فرصتی در اختیار توکلی باشد اما او در حد و اندازه‌ای که انتظار می‌رفت ظاهر نشد.

عباس رحیمی که توانست با پیروزی ۱۱-۶ در انتخابات، دوباره سکان هدایت هیأت وزنه‌برداری مازندران را در دست بگیرد در مورد این اتفاق و این‌که آیا سرمربی سابق تیم ملی قربانی رأی دادن به او شده است، تصریح کرد: انتخابات هیأت مازندران ۲-۳ مرتبه به تعویق افتاد و پس از انتخابات نیز اصلا کنکاش نکردم که چه کسانی به من رأی داده‌اند زیرا برایم مهم نیست. با وجود این‌که می‌خواستند من را وارد حاشیه کنند سعی کردم وارد حاشیه نشوم و هدفم این است که وزنه‌برداری مازندران را به جایگاه خوبی برسانم. سعی می‌کنیم با فدراسیون نیز تعامل کنیم و کم لطفی‌هایی که از قبل بود را فراموش کنیم.

او ادامه داد: من برای حسین توکلی ناراحتم. او شناسنامه مازندران بوده و قابل حذف نیست. با تمام وجود در خدمت تمام قهرمانانمان هستیم. چندین مرتبه با توکلی صحبت کردم. من به سیاست‌های پشت فدراسیون زیاد ورود پیدا نمی‌کنم اما بالاخره در ورزش نوش و نیش با هم است. انشاا… مربی جدید هم در کارش موفق و تصمیم شورای عالی فنی درست باشد.

 

در هر حال، سجاد انوشیروانی هدایت تیم ملی وزنه‌برداری را برعهده گرفته و فاصله کمی هم برای آماده‌سازی تیم دارد. دلیل برکناری حسین توکلی مسایل فنی، انتخابات هیأت مازندران و یا هر چیز دیگری هم که باشد، این نکته واضح است که فدراسیون وزنه‌برداری در نهایت باید پاسخگوی عملکرد و تبعات تصمیماتش در بازیهای المپیک ریو باشد.