آبشار حیاط، هدیه‌ای از طبیعت زیبای طالقان

آبشار حیاط، هدیه‌ای از طبیعت زیبای طالقان ناصر بهزادفر-آبشار حیاط در ارتفاعات روستای سوهان طالقان قرار دارد. آبشار فصلی حیاط، در فاصله حدود ۶ کیلومتری، شمال تا شمال شرقی روستای سوهان و در جنوب‌شرقی کوه بزرگ کله سنگ قرار دارد.  آبشار حیاط، از ۳ وضعیت جداگانه، تشکیل شده است. ابتدا در حدود ۳ متر، به […]

آبشار حیاط، هدیه‌ای از طبیعت زیبای طالقان

ناصر بهزادفر-آبشار حیاط در ارتفاعات روستای سوهان طالقان قرار دارد. آبشار فصلی حیاط، در فاصله حدود ۶ کیلومتری، شمال تا شمال شرقی روستای سوهان و در جنوب‌شرقی کوه بزرگ کله سنگ قرار دارد.

 آبشار حیاط، از ۳ وضعیت جداگانه، تشکیل شده است. ابتدا در حدود ۳ متر، به صورت دو آبشار کوچک و ۷ مانند و سپس در حدود ۷ متر، دو آبشار در کنار هم و حدود ۳ متر، به صورت آبشار یکپارچه، مشاهده می‌شود. آبشار در اواسط تابستان، خشک می‌شود.

در نهر‌ها و رودخانه‌های فصلی این منطقه، به خصوص در فصل بهار، آبشار‌ها پرآب بوده و به تدریج با کم شدن آب نهرها، آنها نیز کم آب و در تابستان خشک خواهند شد. به‌علاوه در فصل زمستان، با هجوم سرما و یخ بستن آبشارها، جلوه دیگری، از طبیعت زیبای این منطقه، قابل مشاهده است.

منطقه آبشار حیاط با وجود محیط کوهستانی جاذبه‌های متعددی دارد.

فصل بهار از بهترین زمان‌های بازدید از این آبشار زیبا است. رویش گل‌های وحشی در کنار چشم‌اندازهای کوهستان حیاط هدیه طبیعت زیبای طالقان به دوستداران خود است.

مسیر دسترسی

روستای سوهان در ۲۵ کیلومتری غرب شهرک طالقان واقع است. در مسیر شمال‌شرقی روستای سوهان و در ادامه مسیر آبشار سرخ بند، به منطقه زمینکان، به صورت یک قطعه زمین دراز و مسطح است، خواهیم رسید سپس در سمت دره شمال‌شرقی زمینکان و در پایین و سمت راستِ کوه کله سنگ که در منطقه به آن کوه حیاط می‌گویند؛ آبشار حیاط، قابل مشاهده است.

منبع

 

سایت کویر‌ها و بیابان‌های ایران