«توشن»، دریاچه‌ خیال‌انگیز در گلستان

«توشن»، دریاچه‌ خیال‌انگیز در گلستان ناصر بهزادفر- دریاچه توشن در ۲٫۵کیلومتری جنوب شهر گرگان در استان گلستان واقع است. توشن در لغتنامه دهخدا به معنی کم شدن آب می‌باشد. این دریاچه در حاشیه جنوبی روستای توشن در النگدره و در جنوب شهرستان گرگان قرار دارد. طول دریاچه در حدود ۳۰۰ متر و عرض آن ۱۳۰ […]

«توشن»، دریاچه‌ خیال‌انگیز در گلستان

ناصر بهزادفر- دریاچه توشن در ۲٫۵کیلومتری جنوب شهر گرگان در استان گلستان واقع است.

توشن در لغتنامه دهخدا به معنی کم شدن آب می‌باشد.

این دریاچه در حاشیه جنوبی روستای توشن در النگدره و در جنوب شهرستان گرگان قرار دارد.

طول دریاچه در حدود ۳۰۰ متر و عرض آن ۱۳۰ متر است. ارتفاع دریاچه از سطح دریا ۲۵۰ متر است. وجود مناطق جنگلی النگدره در کنار دریاچه سد و وجود ماهیان مختلف در آب دریاچه فضایی زیبا به این محیط بخشیده است.

روستای توشن به دلیل قرار گرفتن در دامنه کوه، آب و هوای معتدل و مرطوب، وجود آببندان، مناطق جنگلی، دریاچه و سد، وجود ماهیان مختلف در آب دریاچه و همچنین نزدیکی به شهر گرگان، از سال‌های گذشته مورد توجه اهالی بوده است. طبیعت کم نظیر و فوق‌العاده این روستا چشمگیر و خیال‌انگیز است.

دریاچه توشن همچون رویایی مبهم از دریاچه‌ای آرام، بدون موج و آبی شفاف با ماهیان در حال شنا، محصور شده در چمنزار‌ها و زمین‌هایی پوشیده از درختان سربه فلک کشیده است.

دیدار با این جاذبه زیبای طبیعت در هوایی پاک، آسمانی آبی و طبیعتی سرسبز و بکر تجربه سفری جذاب و وسوسه‌انگیز به یکی از زیبا‌ترین مظاهر جاذبه‌های طبیعی است.

بهترین زمان حضور در این منطقه، فصل بهار است، اما فصل‌های دیگر سال نیز دارای زیبایی‌های خاصی برای تماشا است.

مسیر دسترسی

از شهر گرگان به سمت جنوب حرکت کرده و وارد روستای توشن می‌شویم. سپس به سمت جنوب روستای توشن می‌رویم .در انتهای این مسیر مارپیچ خاکی، دریاچه توشن پدیدار می‌شود.

منابع:

 

سایت سیری در ایران، کارناوال، کویر‌ها و بیابان‌های ایران