«مکیدی دره‌سی» دره‌ای جنگلی و سرسبز در قلب ارسباران

«مکیدی دره‌سی» دره‌ای جنگلی و سرسبز در قلب ارسباران ناصر بهزادفر- پارک جنگلی مکیدی یا دره مکیدی (مکیدی دره‌سی) در جنوب‌غربی شهرستان کلیبر در مدخل جنگل‌های ارسباران و در ۲۲ کیلومتری این شهرستان واقع شده است . مساحت تقریبی این منطقه ۵۰ هکتار است. مکیدی دره‌سی به عبارتی در میان جنگل‌های ارسباران در شمال استان […]

«مکیدی دره‌سی» دره‌ای جنگلی و سرسبز در قلب ارسباران

ناصر بهزادفر- پارک جنگلی مکیدی یا دره مکیدی (مکیدی دره‌سی) در جنوب‌غربی شهرستان کلیبر در مدخل جنگل‌های ارسباران و در ۲۲ کیلومتری این شهرستان واقع شده است .

مساحت تقریبی این منطقه ۵۰ هکتار است.

مکیدی دره‌سی به عبارتی در میان جنگل‌های ارسباران در شمال استان آذربایجان‌شرقی و در نزدیکی روستای مکیدی دره واقع شده است.

این مکان با داشتن چمنزارهای معطر در دل جنگل جای دنج و آرامی برای آرامش و استراحت عاشقان طبیعت فراهم ساخته است.

وجود میوه‌های گوناگون همچون گردو، فندق، تمشک و زغال‌اخته و همچنین زمزمه پرندگان طبیعت همراه با نسیم محلی چشم و دل هر رهگذر را نوازش می‌کند.

گستره‌ این پارک از قلعه درسی آغاز می‌شود و تا جنگل‌های آینالو در کنار ارس ادامه می‌یابد در ارتفاعات این تفرجگاه انواع گونه‌های گیاهی مانند: آویشن، کهلیک‌اوتی، شیرین‌بیان، بومادران و… وجود دارد.

روی هم رفته هر چه از شرق شهرستان کلیبر به غرب یا شمال نزدیک شویم به انبوهی جنگل افزوده و نواحی استپی جنگل کاسته می‌شود.

مسیر دسترسی

از همان ابتدای ورودی تبریز تابلویی به سمت اهر و کلیبر وجود دارد که باید وارد جاده‌ای دو طرفه شویم و حدود ۲۱۰ کیلومتر طی کنیم تا به کلیبر برسیم.

این تفرجگاه درست در پشت کوهستان‌های جاویدان قرار دارد که در ادامه راه آسفالته قلعه بابک بعد از گذر از روستای شجاع‌آباد، هجران دوست و آغویه و علی‌آباد به این پارک می‌رسد.

منابع:

 

مهر، مکان بین، سایت سیری در ایران