جنگل «نقله‌بر» نمونه‌ای کم‌نظیر از جنگل‌های خزری

جنگل «نقله‌بر» نمونه‌ای کم‌نظیر از جنگل‌های خزری ناصر بهزادفر- جنگل نقله‌بر در رستم‌آباد و در استان گیلان واقع شده است. این جنگل دارای گونه‌های متنوع گیاهی و جانوری است. تعداد زیادی از درختان آزاد، انجیلی، ممرز، بوته‌هایی شامل ازملک، پاپیتال، سرفیلی و… در اینجا به چشم می‌خورد. پرندگان این جنگل نیز شامل توکای‌سیاه، قمری‌خانگی، چرخ‌ریک‌بزرگ، […]

جنگل «نقله‌بر» نمونه‌ای کم‌نظیر از جنگل‌های خزری

ناصر بهزادفر- جنگل نقله‌بر در رستم‌آباد و در استان گیلان واقع شده است.

این جنگل دارای گونه‌های متنوع گیاهی و جانوری است. تعداد زیادی از درختان آزاد، انجیلی، ممرز، بوته‌هایی شامل ازملک، پاپیتال، سرفیلی و… در اینجا به چشم می‌خورد. پرندگان این جنگل نیز شامل توکای‌سیاه، قمری‌خانگی، چرخ‌ریک‌بزرگ، کمرکولی‌جنگلی و… هستند. در این منطقه‌ سرسبز، پستاندارانی چون اشگول، شغال، گراز و… نیز دیده می‌شوند.

در ابتدای مسیر ورود به جنگل بایستی در مسیر تقریباً شیب‌داری پیاده‌روی کنید تا به جنگل انبوهی قدم بگذارید.

جنگل نقله‌بر از نمونه‌های کم نظیر جنگل‌های خزری است.

جنگلی از سبزی و آرامش که در آن می‌توان ساعت‌‌ها از جنگل‌پیمایی و تماشای مناظر اطراف لذت برد.

مناظر بدیع و جلوه‌های زیبای این منطقه دل‌انگیز و تماشایی هستند.

چشم‌انداز زیبای رودخانه بزرگ سفید رود در پایین دره و قله درفک از جنگل نقله‌بر تماشایی است.

زمان مناسب برای دیدن این جنگل از انتهای اردیبهشت‌ماه تا ابتدای دی‌ماه است. اما این موضوع بدین معنا نیست که زیبایی این جنگل در بقیه سال کاهش می‌یابد بلکه به علت شرایط جوی رفتن به این منطقه سخت می‌شود.

مسیر دسترسی

قزوین به سمت منجیل، سپس رودبار، در ادامه به رستم‌آباد و روستای کرارود می‌رویم و به سمت جنگل نقله‌بر پیاده‌روی را آغاز می‌کنیم، بعد از حدود ۴ ساعت کوه‌پیمایی به مقصد می‌رسیم.

منابع:

سیری در ایران

هایپرشیا

ایرانگردی

 

دالاهو