دره‌عشق، منطقه‌ای دلپذیر و چشم‌نواز از طبیعت چهارمحال و بختیاری

دره‌عشق، منطقه‌ای دلپذیر و چشم‌نواز از طبیعت چهارمحال و بختیاری ناصر بهزادفر- دره عشق در جنوب شهرکرد و در استان چهارمحال و بختیاری قرار دارد. دره عشق با مجموعه دیدنی‌های خود از زیبا‌ترین نقاط ایران است. در هر گوشه از این دره، می‌توان زیبایی تازه‌ای را به تماشا نشست. وجود رودخانه‌ها، آبشار، روستا‌ها و… سبب […]

دره‌عشق، منطقه‌ای دلپذیر و چشم‌نواز از طبیعت چهارمحال و بختیاری

ناصر بهزادفر- دره عشق در جنوب شهرکرد و در استان چهارمحال و بختیاری قرار دارد.

دره عشق با مجموعه دیدنی‌های خود از زیبا‌ترین نقاط ایران است.

در هر گوشه از این دره، می‌توان زیبایی تازه‌ای را به تماشا نشست. وجود رودخانه‌ها، آبشار، روستا‌ها و… سبب ایجاد فضایی چشم‌نواز از طبیعت دیده شده است که نامش را دره‌عشق گذاشته‌اند.

این دره در میان کوه‌هایی استوار و سر به فلک کشیده قرار دارد که سایه‌شان را بر سر زیبایی‌های آن انداخته‌اند.

میزان دما و نوع آب و هوا در نقاط مختلف این دره متفاوت است و این بر جاذبه دره عشق می‌افزاید.

رودخانه کارون مهم‌ترین رودخانه استان است که در میانه‌های راهش از دره عشق گذر می‌کند.

آبشارهای متعددی در دره عشق وجود دارد که برخی از آنها فصلی و برخی دیگر دائمی هستند.

مهم‌ترین این آبشارها، آبشار دره عشق است که در آن آب با سرعت زیاد از دل کوه به بیرون می‌آید و از ارتفاع بیش از ۱۰۰ متر سقوط می‌کند. چشمه‌سار‌ها نیز دیگر جاذبه این دره هستند به ویژه تعدادی از آنها که دارای آب‌معدنی گوگردی می‌باشند و خواص خاص خود را دارند.

منطقه حفاظت شده هلن، از دیگر مناطق مهم و دیدنی این منطقه است.

راه دسترسی

برای رسیدن به دره عشق باید وارد جاده  پرپیچ و خم شهرکرد به ایذه شوید و درختان بلوط در دامنه‌های زاگرس مرکزی را پشت سر بگذارید. بعد از عبور از گردنه باجگیران و طی حدود ۸ کیلومتر وارد یک جاده فرعی در سمت چپ شوید که شما را به دامنه‌های کوه هزار دره و یکی از انشعابات کارون می‌رساند. پس از عبور از یک پل، روستای جوزستان و پس از آن روستای پوراز را خواهید دید.

حدود ۸ کیلومتر پس از پوراز، باغ‌های انار را می‌بینید که نشانه روستای دورک هستند. پس از پشت سر گذاشتن دورک به سمت شرق ادامه مسیر دهید تا پس از طی ۹ کیلومتر به روستای دره عشق برسید.

 

منبع: سایت کارناوال