اختصاص ۵هزارمیلیاردتومان به تولید از محل هدفمندی یارانه‌ها

عضو کمیسیون اقتصادی مجلس شورای اسلامی اختصاص ۵هزارمیلیاردتومان به تولید از محل هدفمندی یارانه‌ها عضو کمیسیون اقتصادی مجلس شورای اسلامی سرنوشت اشتغال‌زایی و حمایت از تولید در لایحه بودجه سال۹۷ را تشریح کرد. به گزارش خانه ملت، سیدناصرموسوی‌لارگانی با اشاره به توجه لایحه بودجه سال۹۷ به حمایت از تولید و اشتغال‌زایی، اظهار داشت: از لایحه […]

عضو کمیسیون اقتصادی مجلس شورای اسلامی

اختصاص ۵هزارمیلیاردتومان به تولید از محل هدفمندی یارانه‌ها

عضو کمیسیون اقتصادی مجلس شورای اسلامی سرنوشت اشتغال‌زایی و حمایت از تولید در لایحه بودجه سال۹۷ را تشریح کرد.

به گزارش خانه ملت، سیدناصرموسوی‌لارگانی با اشاره به توجه لایحه بودجه سال۹۷ به حمایت از تولید و اشتغال‌زایی، اظهار داشت: از لایحه بودجه این انتظار می‌رفت به مباحث اشتغال، تولید و اقتصاد مقاومتی که مورد تأکید مقام‌معظم‌رهبری پر رنگ تر بپردازد.

عضو کمیسیون اقتصادی مجلس شورای اسلامی بیان داشت: دولت در نظر داشت با افزایش قیمت حامل‌های انرژی اعتباراتی برای اشتغال‌زایی در نظر بگیرد که این راه و روش مورد اعتراض مردم و نمایندگان مجلس قرار گرفت، با توجه به رکود و تورمی که بر کشور حاکم است اگر گرانی بنزین نیز رقم می‌خورد تمام کالاهای مایحتاج مردم نیز گران می‌شد.

نماینده مردم فلاورجان در مجلس دهم شورای اسلامی گفت: بنابراین نمایندگان و مردم مخالف ایجاد اشتغال از جیب مردم بودند و اعتقاد داریم این راه تدبیر خوبی نبود و نیست.

وی با اشاره به راهکارهای دیگر بودجه برای حمایت از تولید و ایجاد اشتغال اظهار داشت: دولت اعتبار هزار میلیارد تومان برای اشتغال در سال ۹۷ پیش‌بینی کرده است، همچنین در روز آخر بررسی لایحه بودجه با پیشنهاد یکی از نمایندگان هزار میلیارد تومان از محل فروش اموال منقول و غیرمنقول که در اختیار ستاد اموال تملیکی است برای اشتغال و تولید در نظر گرفته شد.

موسوی لارگانی در ادامه گفت‌وگو با خانه ملت، با تأکید بر این‌که لایحه بودجه۹۷ شفاف‌سازی شده است، توضیح داد: طبق قانون هدفمندی یارانه‌ها باید ۳۰درصد از درآمد حاصل از افزایش قیمت حامل‌های انرژی به بخش تولید داده شود به همین جهت در لایحه بودجه سال۹۷ تأکید شد که ۵هزار میلیاردتومان از این محل به تولید پرداخت شود.

عضو کمیسیون اقتصادی مجلس شورای اسلامی تأکید کرد: با این حساب اگر تمام اعتباراتی که در نظر گرفته شده است اختصاص یابد شاید بتوان بخشی از مشکلات تولید و اشتغال را بر طرف کرد.