اولين گردهمايى عمومى مؤلفين و مدرسین حوزه مناقصات برگزار شد

اولين گردهمايى عمومى مؤلفين و مدرسین حوزه مناقصات با همت كارگروه علمى روزنامه مناقصه مزايده برگزار شد. به گزارش مناقصه مزايده، اين گردهمايى علمى با شركت حدود يك صدتن از كارشناسان متخصص در زمينه علوم مناقصه و معاملات دولتى از جمله مؤلفين، مدرسين، مجريان و صاحبنظران اين رشته در روز سه شنبه ۸ اسفند جارى […]

اولين گردهمايى عمومى مؤلفين و مدرسین حوزه مناقصات با همت كارگروه علمى روزنامه مناقصه مزايده برگزار شد.

به گزارش مناقصه مزايده، اين گردهمايى علمى با شركت حدود يك صدتن از كارشناسان متخصص در زمينه علوم مناقصه و معاملات دولتى از جمله مؤلفين، مدرسين، مجريان و صاحبنظران اين رشته در روز سه شنبه ۸ اسفند جارى برگزار شد.

در اين گردهمايى علمى ضمن ارزيابى نحوه برگزارى قانون مناقصات در كشور و چالش هاى پيش روى آن بر روى ۴ موضوع مهم اين حوزه بحث و بررسى صورت گرفت. اين محورها عبارت بودند از: لزوم يا عدم لزوم ارزيابى كيفى در مناقصات، تهيه ليست كوتاه و تأثير آن بر فرايند مناقصه، ارزيابى شكلى در مرحله ارزيابى مالى مناقصات، و نيز بررسى جايگاه دبيران يا رؤساى كميسيون مناقصات در نظام ادارى كشور.

براساس اين گزارش در اين همايش على قره داغلى مؤلف ده ها كتاب در حوزه مناقصات و دبير كارگروه مناقصات طى سخنانى ضمن بيان ۴ موضوع اشاره شده فوق محور سخنرانى را ارزيابى كيفى و شرايط و چالشهاى آن مطرح كرد و پس از وى، عطاا…هاشمى مدير كل اسبق امور مشاوران و پيمانكاران سازمان برنامه و بودجه، سيداميرمحمود امام جمعه زاده كارشناس مشاور پيمان و مناقصات، حميدحسين زاده مشاور حقوقى و محسن رجايى كارشناس اقتصادى مؤلف و مدرس در زمينه معاملات عمومى شهرام حلاج مدرس ، مشاور و پژوهشگر نظام فنى و اجرايى طى سخنانى در خصوص ارزيابى كيفى،لزوم و عدم انجام آن و توان انجام تعهدات براى مناقصه گران و نيز برخى از چالش هاى اجراى مناقصات به صورت مبسوط به ايراد سخنرانى پرداختند. همچنين حسن سيرانى استاد دانشگاه در خصوص ضرورت تنظيم چك ليستها برابر ضوابط و مقررات براى انتخاب مناقصه گر اصلح صورت گيرد به سخنرانى پرداخت.

گفتنى است، اين گردهمايى با حضور اعضاى ثابت كارگروه علمى مناقصه مزايده كه خود در دستگاه هاى نظارتى و اجرايى فعال هستند و با هدف جمع بندى و دست يافتن به وحدت رويه براى اجراى قانون در موارد اعلام شده، تشكيل شد كه براساس اولويت تا حصول نتيجه و اقناع اكثريت بر يك روش واحد، به ساير موضوعات چالش زاى حوزه مناقصات پرداخته نشد.