سمینار صفر تا صد برگزاری مناقصات؛ از مناقصه تا ابلاغ قرارداد برگزار شد

در دانشگاه تهران سمینار صفر تا صد برگزاری مناقصات؛ از مناقصه تا ابلاغ قرارداد برگزار شد سمینار آموزشی مناقصه در دانشگاه تهران با عنوان صفر تا صد برگزاری مناقصات از مناقصه تا ابلاغ قرارداد برگزار شد. به گزارش مناقصه‌مزایده، این سمینار آموزشی با هدف ارایه نکات مهم و کلیدی در برگزاری مناقصات، تهیه اسناد مناقصه، […]

در دانشگاه تهران

سمینار صفر تا صد برگزاری مناقصات؛ از مناقصه تا ابلاغ قرارداد برگزار شد

سمینار آموزشی مناقصه در دانشگاه تهران با عنوان صفر تا صد برگزاری مناقصات از مناقصه تا ابلاغ قرارداد برگزار شد.

به گزارش مناقصه‌مزایده، این سمینار آموزشی با هدف ارایه نکات مهم و کلیدی در برگزاری مناقصات، تهیه اسناد مناقصه، برآورد قیمت، نحوه ارزیابی و… از منظر کارفرما و پیمانکار به مدت یک روز، در تاریخ ۹اسفند۱۳۹۶، در دانشگاه تهران برپا شد.

بر پایه این گزارش، موضوعات مورد بحث در این سمینار، شامل موارد زیر بود: چه هنگام مناقصه برگزار می‌شود؟ در برگزاری مناقصه چه ارکانی باید رعایت شود؟ لزوم ارزیابی کیفی در مناقصه به چه معنی است؟، پاکت (ب) با پاکت ارزیابی چه تفاوتی دارد؟ نحوه تهیه برآورد اولیه توسط مناقصه‌گزار به همراه نکات لازم (فهرست بها، تجزیه‌بها، تعدیل و…)، چگونگی بررسی اسناد مناقصه و ارایه پیشنهاد قیمت توسط مناقصه‌گر (آنالیز بها، بالاسری، تجهیز کارگاه، ضریب فصلی و…)، چگونگی تهیه اسناد مناقصه، نحوه تعیین و انعقاد قرارداد با برنده مناقصه به چه شکل می‌باشد؟ انحصار چه تفاوتی با منحصربه‌فرد دارد؟ (ماده ۲ و ماده ۲۹)، برای انتخاب مشاور از چه روشی باید استفاده کنیم؟ منع مداخله کارکنان دولت یعنی چه؟ در صورت بروز اختلاف بین مناقصه‌گر و مناقصه‌گزار مرجع رفع اختلاف کجاست؟ شرط ورود هیأت رسیدگی به شکایات برگزاری مناقصات در دعوی چیست؟ مراجع لغو و تجدید مناقصه کدامند؟

این سمینار یک روزه توسط اساتید کارشناس در حوزه برگزاری مناقصات برگزار شد. استاد اول سمینار، علی‌قره‌دغلی، کارشناس حقوقی و تدوین‌کننده و گردآورنده بیش از ده‌ها عنوان کتاب مرجع اطلاع‌رسانی و قوانین و مقررات و مدرس قانون برگزاری مناقصات و آیین‌نامه‌های آن، مبانی حقوقی پیمان و… بود. همچنین امیدامیری، دانش‌آموخته مهندسی عمران و مهندسی و مدیریت ساخت، مؤلف ۱۰عنوان کتاب در زمینه مناقصه و امور پیمان نیز به عنوان استاد دوم به ارایه مطالب مرتبط به شرکت‌کنندگان، پرداخت. پس از سمینار، جلسه پرسش و پاسخ برگزار شد تا به سؤالات شرکت‌کنندگان پاسخ داده شود.