تخصیص ۱۱۸۹میلیارد تومان برای طرح‌های عمرانی هرمزگان

سخنگوی دولت در پی سفر رییس‌جمهوری به بندرعباس خبر داد تخصیص ۱۱۸۹میلیارد تومان برای طرح‌های عمرانی هرمزگان سخنگوی دولت و رییس سازمان برنامه و بودجه از تخصیص یک‌هزارو۱۸۹میلیارد تومان اعتبار برای اجرای۳۹ طرح عمرانی در سفر جاری رییس‌جمهوری به استان هرمزگان خبر داد. به گزارش ایرنا، محمدباقرنوبخت در نشست شورای اداری هرمزگان که با حضور […]

سخنگوی دولت در پی سفر رییس‌جمهوری به بندرعباس خبر داد

تخصیص ۱۱۸۹میلیارد تومان برای طرح‌های عمرانی هرمزگان

سخنگوی دولت و رییس سازمان برنامه و بودجه از تخصیص یک‌هزارو۱۸۹میلیارد تومان اعتبار برای اجرای۳۹ طرح عمرانی در سفر جاری رییس‌جمهوری به استان هرمزگان خبر داد.

به گزارش ایرنا، محمدباقرنوبخت در نشست شورای اداری هرمزگان که با حضور رییس‌جمهوری و جمعی از اعضای هیأت دولت در محل فرمانداری بندرعباس برگزار شد، اظهار داشت: این رقم به جز مبلغ ۳۰۰میلیارد تومان در نظر گرفته شده از محل صندوق توسعه ملی است که در این سفر به دستور رییس‌جمهوری به هرمزگان اختصاص داده می‌شود.

وی بیان داشت: از مبلغ یک‌هزارو۱۸۹میلیارد تومان در نظر گرفته شده برای هرمزگان، ۲۵۱میلیارد تومان برای بخش کشاورزی، ۲۲۰میلیارد تومان منابع آب، ۹۱میلیارد تومان آموزش و پرورش، ۱۸۷میلیارد تومان حمل‌ونقل، عمران شهر و روستا ۶۵میلیارد تومان، ۲۹میلیارد تومان ورزش و جوانان، آموزش عالی ۴۱میلیارد تومان، گردشگری ۲۰میلیارد تومان، بهداشت و درمان ۲۸۵میلیارد تومان است.

وی خاطرنشان کرد: در سفر نخست رییس‌جمهوری به هرمزگان ۳۷۶میلیارد تومان برای اجرای ۴۵پروژه عمرانی اختصاص یافت بود اما اعتبارات تخصیص یافته در دومین سفر حجت‌الاسلام‌والمسلمین حسن‌روحانی، رییس‌جمهوری کشورمان به هرمزگان رشد قابل ملاحظه‌ای داشته است.

وی با اشاره به اهمیت استان هرمزگان و با بیان این‌که وضعیت این استان با توجه به نگاه ویژه دولت برای رشد و توسعه آن رو به بهبود است، خاطرنشان کرد: خواسته ما از نمایندگان مردم هرمزگان در مجلس شورای اسلامی نظارت بر اجرای مصوبات سفر است.

نوبخت در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به درخواست نمایندگان مردم هرمزگان در خصوص بازگشت بخشی از مازاد درآمد این استان که به خزانه واریز می‌شود، گفت: درآمدهای کشور از ۳بخش مالیات، فروش نفت و اوراق است که تنها در چند استان همانند خوزستان و هرمزگان به واسطه بهره‌مندی از ظرفیت‌های ویژه، مالیات هدف‌گذاری شده تحقق می‌یابد.

رییس سازمان برنامه و بودجه کشور با بیان این‌که بازگشت مازاد درآمد به استان هرمزگان کاری تقریباً نشدنی است، گفت: اما با این شرایط از نمایندگان مردم هرمزگان خواستاریم تا با همفکری استاندار، وضعیت را بررسی کنند و ما نیز تا جایی که امکان داشته باشد، بخشی از درآمد را به این استان تخصیص دهیم.

نوبخت با اشاره به رشد اعتبارات عمرانی هرمزگان در دولت یازدهم در مقایسه با دولت‌های نهم و دهم، گفت: هرمزگان در دولت یازدهم رقمی افزون بر دوهزارو۴۲میلیارد تومان برای اعتبارات عمرانی دریافت کرده که این میزان در مقایسه با دولت‌های قبل ۱۵۸درصد رشد داشته است.

این مقام مسؤول تصریح کرد: در سال جاری درآمدهای این استان از دوهزارو۲۱۹میلیارد تومان به دوهزارو۴۳۹میلیارد تومان افزایش یافته است.