فراموشی اهلیت بخش خصوصی در واگذاری از طریق مزایده‌

رییس کمیسیون صنایع و معادن مجلس مطرح کرد فراموشی اهلیت بخش خصوصی در واگذاری از طریق مزایده‌ رییس کمیسیون صنایع و معادن مجلس، گفت: با وجود مزایدات و برنده شدن بخش خصوصی در آن مسأله داشتن اهلیت فراموش می‌شود و اهلیت طرف مقابل را به میزان مبلغ کمی که اضافه پرداخت می‌کند، می‌فروشیم. عزیز اکبریان […]

رییس کمیسیون صنایع و معادن مجلس مطرح کرد

فراموشی اهلیت بخش خصوصی در واگذاری از طریق مزایده‌

رییس کمیسیون صنایع و معادن مجلس، گفت: با وجود مزایدات و برنده شدن بخش خصوصی در آن مسأله داشتن اهلیت فراموش می‌شود و اهلیت طرف مقابل را به میزان مبلغ کمی که اضافه پرداخت می‌کند، می‌فروشیم.

عزیز اکبریان در گفت‌وگو با خانه‌ملت، در خصوص وضعیت واگذاری شرکت‌ها به بخش خصوصی، اظهار داشت: مجموعه‌های دولتی یا باید به بخش دولتی و یا به افراد متخصص واگذار شوند، با فرمول موجود در زمینه خصوصی سازی به نتیجه مطلوب دست پیدا نمی‌کنیم.

رییس کمیسیون صنایع و معادن مجلس شورای اسلامی گفت: برخی از این واحد‌‌ها در حال نابودی هستند و وجود آنها باعث ضرر انباشته برای دولت ایجاد می‌کند.

نماینده مردم کرج در مجلس شورای اسلامی با اشاره به این‌که دولت باید تدبیری را برای خصوصی‌سازی در نظر بگیرد، ادامه داد: بروز برخی از مشکلات تنها برای شرکت‌های هپکو و آذرآب نیست بلکه در شرکت‌های دیگری نیز که تعداد کارگر بیش‌تری دارند با وجود ادامه این روند دچار بحران می‌شویم و تنها چاره این است که آنها را به بخش خصوصی کار آمد و کاردان واگذار کنیم.

وی در خصوص این‌که در زمان واگذاری شرکت‌ها به بخش خصوصی چه میزان به مسأله داشتن اهلیت توجه می‌شود، اظهار داشت: در قانون نیز مشکلاتی وجود دارد و مشخص کرده است که باید بخش خصوصی را از طریق مزایده معرفی کرد، با وجود مزایدات و برنده شدن بخش خصوصی در آن مسأله داشتن اهلیت فراموش می‌شود، اهلیت طرف مقابل را به میزان مبلغ کمی که اضافه پرداخت می‌کند می‌فروشیم و افرادی برنده می‌شوند که پتانسیل اداره مجموعه‌ها را ندارند.

رییس کمیسیون صنایع و معادن مجلس شورای اسلامی در پایان با تأکید بر این‌که بسیاری از شرکت‌ها را در مقابل بدهی دولت به سازمان‌های عمومی مانند تأمین اجتماعی واگذار می‌کنیم در شرایطی که این سازمان‌ها بنگاه دار نیستند، عنوان کرد: مدیرعامل و تعدادی هیأت‌مدیره انتخاب می‌شوند در این مجموعه‌ها که به دنبال اهداف خود هستند مانند ذوب آهن اصفهان، نباید مجموعه‌ ذوب‌آهن اصفهان بدهی داشته باشد.