برگزاری مناقصه برای ۵ دستگاه X-ray گمرک

برگزاری مناقصه برای ۵ دستگاه X-ray گمرک گمرک ایران برای تجهیز بیش‌تر گمرکات کشور به امکانات کنترلی پیشرفته ۵‌دستگاه ایکس ری خودرویی جدید می‌خرد. به گزارش مناقصه‌مزایده از گمرک جمهوری اسلامی ایران، برپایه برنامه جدیدی که از سوی معاونت توسعه مدیریت و منابع گمرک ایران در روزهای گذشته کلید خورد، آگهی مناقصه خرید ۵دستگاه ایکس‌ری […]

برگزاری مناقصه برای ۵ دستگاه X-ray گمرک

گمرک ایران برای تجهیز بیش‌تر گمرکات کشور به امکانات کنترلی پیشرفته ۵‌دستگاه ایکس ری خودرویی جدید می‌خرد.

به گزارش مناقصه‌مزایده از گمرک جمهوری اسلامی ایران، برپایه برنامه جدیدی که از سوی معاونت توسعه مدیریت و منابع گمرک ایران در روزهای گذشته کلید خورد، آگهی مناقصه خرید ۵دستگاه ایکس‌ری خودرویی ویژه ماشین‌های سبک در گمرک منتشر شد.

پیش‌بینی می‌شود همه این ایکس‌ری‌ها طبق برنامه‌ریزی‌های به عمل آمده از محل تولیدات داخلی تأمین شود.

برپایه این گزارش، گمرک ایران پیش از این ۶دستگاه ایکس‌ری کامیونی و کانتینری ثابت به تولیدکنندگان داخل سفارش داده بود که تعدادی از این دستگاه‌های ایکس‌ری در مرحله تولید نهایی و جانمایی است.

تعداد ۵دستگاه از این ایکس‌ری‌ها در وزارت دفاع و پشتیبانی نیروهای مسلح در مرحله تحویل و جانمایی است و یک دستگاه دیگر نیز به سازمان انرژی اتمی سفارش داده شده و در مرحله تولید است.

همچنین گمرک ایران دو دستگاه ایکس پرسرعت کامیونی بسیار پیشرفته در ماه‌های گذشته طبق برنامه خریداری کرد که یکی از این دستگاه‌ها در گمرک شهید رجایی بندرعباس به بهره‌برداری رسید.

این دستگاه‌های ایکس ری بسیار پیشرفته است و می‌توانند در هر ۳۰ثانیه تصاویر هر کامیون را اسکن کنند. با نصب تجهیزات جدید در گمرک شهیدرجایی بندرعباس اکنون همه نیازمندی‌های این گمرک تحت پوشش تجهیزات کنترلی پیشرفته ایکس ری قرار گرفته است.

تعداد دیگری دستگاه ایکس‌ری کامیونی نیز برای نصب در گمرکات طبق برنامه در حال انجام است که البته تعدادی از این دستگاه‌ها جزو تعهدات دیگر سازمان‌هاست.