بازنگری در معافیت‌های مالیاتی

بازنگری در معافیت‌های مالیاتی یک مقام اقتصادی دولت گفت: سازمان برنامه و بودجه و مالیاتی مأمور شدند تا مشوق‌‌‌ها و معافیت‌های مالیاتی را بازنگری کنند. یک مقام اقتصادی دولتی در گفت‌وگو با فارس، با اشاره به موضوع معافیت‌های مالیاتی و مشوق‌های این بخش اظهار داشت: یکی از مهم‌ترین مباحثی که این روز‌‌ها از سوی مسؤولان […]

بازنگری در معافیت‌های مالیاتی

یک مقام اقتصادی دولت گفت: سازمان برنامه و بودجه و مالیاتی مأمور شدند تا مشوق‌‌‌ها و معافیت‌های مالیاتی را بازنگری کنند.

یک مقام اقتصادی دولتی در گفت‌وگو با فارس، با اشاره به موضوع معافیت‌های مالیاتی و مشوق‌های این بخش اظهار داشت: یکی از مهم‌ترین مباحثی که این روز‌‌ها از سوی مسؤولان و سیاست‌گذاران اقتصادی در دولت و مجلس بحث و بررسی می‌شود به مبحث معافیت‌های مالیاتی باز می‌گردد.

این مقام مسؤول تأکید کرد: براساس آخرین ارزیابی‌‌‌ها و جلسات برگزار شده تیم اقتصادی دولت به این نتیجه رسیده که در بحث معافیت‌های مالیاتی و مشوق‌‌‌ها با هدف بازنگری و اصلاح مداقه بیش‌تری شود تا بتوان از ظرفیت‌های این بخش‌ها بهره‌مند شد.

وی افزود: طبق تصمیمات تیم اقتصادی دولت سازمان مالیاتی و سازمان برنامه و بودجه مأمور شدند در رابطه با اصلاح و بازنگری در مشوق‌‌‌ها و معافیت‌های مالیاتی کارگروه تشکیل داده و به جد در راستای اصلاح گام ‌بردارند.

پیش‌تر وزیر اقتصاد عنوان کرده بود ۴۰‌درصد از تولید ناخالص داخلی کشور معاف از مالیات بوده و حداقل باید بسیاری از بخش‌ها با نرخ صفر مالیاتی به جای معافیت‌ها مدنظر باشد تا بتوان شفافیت و نظم مالی را به اقتصاد با هدف افزایش پایه‌های مالیاتی و درآمدهای این بخش دنبال کرد.