۴۵هزار واحد صنفی در تهران پوشاک خارجی بی‌مجوز می‌فروشند

۴۵هزار واحد صنفی در تهران پوشاک خارجی بی‌مجوز می‌فروشند مدیرکل بازرگانی وزارت صنعت، معدن ‌و تجارت گفت: ۴۵هزار واحد صنفی پوشاک در استان تهران کالاهای خارجی بدون مجوز می‌فروشند. به گزارش خبرگزاری صداوسیما، عباس‌تابش با تأیید وجود ۶٫۲میلیارددلار کالای قاچاق در بخش پوشاک اظهارکرد: امسال با اجرای شناسه‌دار کردن کالا‌ها تلاش می‌کنیم جلوی قاچاق را […]

۴۵هزار واحد صنفی در تهران پوشاک خارجی بی‌مجوز می‌فروشند

مدیرکل بازرگانی وزارت صنعت، معدن ‌و تجارت گفت: ۴۵هزار واحد صنفی پوشاک در استان تهران کالاهای خارجی بدون مجوز می‌فروشند.

به گزارش خبرگزاری صداوسیما، عباس‌تابش با تأیید وجود ۶٫۲میلیارددلار کالای قاچاق در بخش پوشاک اظهارکرد: امسال با اجرای شناسه‌دار کردن کالا‌ها تلاش می‌کنیم جلوی قاچاق را بگیریم.

وی گفت: از مهر امسال همه ثبت سفارش‌‌ها برای واردات براساس شناسه کالا انجام می‌شود.

مدیر کل بازرگانی وزارت صنعت، معدن‌ و تجارت افزود: به وسیله ۱۶شرکت هزارو۷۷۰شناسه کالا برای واردات پوشاک از چین، امارات ‌و ترکیه به ارزش ۳هزارو۴۳۲میلیاردتومان ثبت سفارش شده است.

تابش گفت: ۳۰نمایندگی برندهای خارجی در کشور ثبت شده است و ۱۶نمایندگی براساس شناسه، واردات انجام می‌دهند.

وی با اشاره به ورود پوشاک به مناطق آزاد افزود: در این مناطق کسب‌ و کار عده‌ای استفاده از معافیت‌ها شده است.

مدیر کل بازرگانی وزارت صنعت، معدن‌ و تجارت با بیان این‌که مبارزه با قاچاق کار فرابخشی است، گفت: با توجه به این‌که همه واحدهای تولیدی از تیر امسال مکلف به تولید کالا براساس شناسه شده‌اند اما فقط ۴۴شناسه به وسیله ۱۲شرکت صادر شده است و این نشان می‌دهد که بخش خصوصی هنوز پای کار نیامده است.

تابش افزود: به استناد ابلاغیه وزارت صنعت، معدن ‌و تجارت، به همه صنوف، انجمن‌ها، اتحادیه‌ها و تولید‌کنندگان اعلام کرده‌ایم که باید از کد شناسه استفاده کنند.

وی گفت: براساس ماده۷ آیین‌نامه اجرایی ماده۱۳ قانون مبارزه با قاچاق کالا و ارز هیچ واحد تولیدی و هیچ واردکننده‌ای از دو ماه پس از این ابلاغ نباید بدون شناسه کالایی تولید یا وارد کند.

مدیر کل بازرگانی وزارت صنعت، معدن‌ و تجارت افزود: واحدهای صنفی نه قاچاقچی هستند و نه تولید‌کننده بلکه یک واحد خدماتی برای توزیع کالاهایی هستند که سهم بازار دارند.

تابش گفت: واحدهای صنفی پیش از عید نوروز همه کالاهای بدون شناسه خود را بفروشند زیرا پس از عید امکان خرید یا فروش کالاهای بدون شناسه برای آنها وجود ندارد.