تخصیص ۱۲۶هزارمیلیاردتومان اعتبار به طرح‌های عمرانی

نوبخت مطرح کرد : تخصیص ۱۲۶هزارمیلیاردتومان اعتبار به طرح‌های عمرانی رییس سازمان برنامه و بودجه اعلام کرد: چشم‌انداز اقتصادی سال آینده کشور امیدبخش است و بالغ بر ۱۲۶هزارمیلیاردتومان برای طرح‌های عمرانی با مشارکت صندوق توسعه ملی و بانک‌های بخش خصوصی در نظر گرفته‌ایم. به گزارش ایرنا، محمدباقرنوبخت در حاشیه همایش دو روزه رؤسای پلیس راهور […]

نوبخت مطرح کرد :

تخصیص ۱۲۶هزارمیلیاردتومان اعتبار به طرح‌های عمرانی

رییس سازمان برنامه و بودجه اعلام کرد: چشم‌انداز اقتصادی سال آینده کشور امیدبخش است و بالغ بر ۱۲۶هزارمیلیاردتومان برای طرح‌های عمرانی با مشارکت صندوق توسعه ملی و بانک‌های بخش خصوصی در نظر گرفته‌ایم.

به گزارش ایرنا، محمدباقرنوبخت در حاشیه همایش دو روزه رؤسای پلیس راهور افزود: پرداخت حقوق و عیدی‌ها از۱۵بهمن‌ماه آغاز شد و ظرف روزهای آینده حقوق را کامل پرداخت می‌کنیم.

وی اضافه‌کرد: بیش از ۳۰هزارمیلیاردتومان برای طرح‌های عمرانی در نظر گرفته‌ایم و ۴هزارو۵۰۰میلیاردتومان دیگر در دست توزیع داریم.

نوبخت افزود: از سوی دیگر از منابع دیگری که باقی می‌ماند نسبت به پرداخت‌ها به‌ویژه در عرصه عمرانی استفاده می‌کنیم.

وی با تأکید بر این‌که وضع سال آینده بهتر خواهد بود نیز افزود: پیش از این نفت را زیر ۴۰دلار می‌فروختیم اما اکنون بالای ۶۰دلار به فروش می‌رسد در حالی‌که به‌طور متوسط عملکرد ما ۵۱دلار است که با پیش‌بینی‌های ما سال بهتری را از نظر اقتصادی پیشِ رو خواهیم داشت، ضمن این‌که برنامه‌ها طوری تنظیم شده است که براساس منابع درونی پیش برود.

وی گفت: مهم‌ترین موضوع حقوق بازنشستگان است که رقم قابل توجه ۳هزارو۴۰۰میلیاردتومان اختصاص یافت و ۷۳هزارو۴۰۰میلیارد برای یک میلیون و ۴۳هزارنفر فرصت شغلی تدارک دیده شد.

رییس سازمان برنامه و بودجه اظهارکرد: دولت باید از نیروی انتظامی پشتیبانی کند به همین دلیل به با وجود منابع ما که هر سال بنا به جهاتی تحقق نمی‌یابد اما به دلیل اهمیت و اولویت ناجا تلاش شده تا تخصیص اعتبارات نیروی انتظامی را به نحو شایسته و متفاوت اختصاص دهیم.

نوبخت افزود: اعتبارات نیروی انتظامی را براساس ظرفیت و شایستگی ناجا برای ارایه خدمات بیش‌تر تأمین می‌کنیم اما اعتبارات جاری نیروی انتظامی را پرداخت می‌کنیم؛ ضمن این‌که پرداخت اعتبارات دو بخش آموزش و صندوق‌های بازنشستگی صددرصدی پرداخت می‌شود.

سخنگوی دولت در مورد راه‌اندازی از راه تهران-شمال اظهارکرد: مسیر جاده‌ای در شمال ایران برای عبور از البرز، فیروز کوه، هراز و کندوان و قزوین به سمت رشت وجود دارد که فاز اول جاده کندوان.، امسال به بهره‌برداری می‌رسد که حداقل ۶۰کیلومتر مسیر را کوتاه می‌کند و این موضوع در برنامه۹۷ قرار دارد.

وی ادامه‌داد: بخش دیگر که برای پلیس راهور زحمت است مسیر منجیل رودبار است گرچه تونل‌های مسیر، بهره‌برداری شده است اما جاده دیگری که ترافیک را به شهر منجیل نیاورد در دست اجراست و اقدامات عمرانی مسیر هراز و فیروزکوه به اتمام رسیده است.

وی ادامه‌داد: وضعیت جاده‌ها نسبت به گذشته بهتر شده است اما هنوز با استاندارد‌ها فاصله داریم و با توجه به زحمتی که پلیس راهور متقبل می‌شود برای عبور و مرور مردم نگرانی داریم بر این اساس مردم سفرهای نوروزی را با این واقعیت آغاز کنند که جاده‌ها این چنین است و بیش از همیشه مراعات و مراقبت کنند و قوانین و مقررات و توصیه‌های پلیس را جدی بگیرند.

حمله به سفارت ایران در لندن محکوم است

وی در مورد حمله به سفارت ایران در لندن گفت: این اقدام به شدت از سوی ایران تقبیح و محکوم شده و همکاران وزارت امور خارجه از ابزار دیپلماتیک و قانونی برای پیگیری این موضوع استفاده می‌کند.

وی ادامه‌داد: طبق آنچه گزارش شده است و در حال تکمیل است، چند فرد مهاجم غیرقانونی وارد یک سفارتخانه‌ای که از نظر عرف بین‌الملل مورد صیانت پلیس است، می‌شوند و بعد فقط چند ساعت با این افراد خاطی برخورد شده است. این درحالی است که پلیس، قواعد بین‌المللی را رعایت نکرده است با این حال واکنش قاطع از سوی ایران انجام می‌شود.

وی در مورد انتقال گاز به کشورهای شرق ایران نیز اظهارکرد: هیچ تصمیمی مغایر منافع ملی اتخاذ نمی‌کنیم و از منافع ملی صیانت می‌کنیم.