رشد ۳۵درصدی تولید کاغذ در کشور

در ۱۰ ماهه امسال رخ داده است رشد ۳۵درصدی تولید کاغذ در کشور  مدیرکل دفتر صنایع شیمیایی و سلولزی وزارت صنعت، معدن و تجارت با اشاره به پایش ۹ردیف و گروه کالایی محصولات صنعتی از سوی این دفتر، خاطرنشان‌کرد: امسال، سال خوبی برای تولید صنایع شیمیایی و سلولزی بوده و به‌جز نئوپان، در بقیه گروه‌ها […]

در ۱۰ ماهه امسال رخ داده است

رشد ۳۵درصدی تولید کاغذ در کشور

 مدیرکل دفتر صنایع شیمیایی و سلولزی وزارت صنعت، معدن و تجارت با اشاره به پایش ۹ردیف و گروه کالایی محصولات صنعتی از سوی این دفتر، خاطرنشان‌کرد: امسال، سال خوبی برای تولید صنایع شیمیایی و سلولزی بوده و به‌جز نئوپان، در بقیه گروه‌ها رشد تولید به ثبت رسیده است.

به گزارش ایرنا، پروین نباتی افزود: در ۱۰ماه امسال تولید انواع کاغذ با رشد ۳۵درصدی در همسنجی با پارسال، به ۶۴۰هزار تن افزایش یافته است؛ در همین پیوند، رشد ۶۶درصدی تولید کاغذ بسته‌بندی و ۶ برابر شدن صادرات آن (۷۰ هزار تن صادرات) به ثبت رسید و واردات آن ۵۷درصد کاهش یافت.

وی یادآورشد: در زمینه کارتن، گرچه در دوسال گذشته با وضعیت خوبی مواجه نبودیم، اما در ۱۰ ماه امسال رشد تولید ۲۱٫۵درصدی ثبت شد.

نباتی تصریح کرد: در این مدت، تخته فیبر و‌ام. دی. اف با تولید ۹۹۰ هزار مترمکعبی و رشد ۳۴٫۵ درصدی، سموم دفع آفات کشاورزی با تولید ۲۹هزار تنی و رشد ۱۶ درصدی، روغن‌های موتور و صنعتی (تصفیه اول) با تولید ۳۷۰ هزار تنی و رشد ۳درصدی و دوده صنعتی با تولید ۱۰۵هزار تنی و رشد ۲۳درصدی همراه بوده است.

این مقام مسؤول بیان‌داشت: در زمینه نئوپان، با وجود تولید ۶۰۰هزار مترمکعبی، اما با رشد منفی ۱۶درصدی مواجه شدیم که دلیل اصلی آن تغییر سلیقه مصرف‌کنندگان از نئوپان به‌ ام. دی. اف بوده است.

وی تأکیدکرد: در حالی‌که بخش صنعت در سال‌جاری با مشکلاتی نظیر تأمین ارز موردنیاز، تأمین مواداولیه، مشکلات نقدینگی، فشارهای بانکی و افزایش قیمت مواداولیه مواجه بود، اما در مجموع سال خوبی برای تولید در این بخش رقم خورد که آمار‌ها مؤید آن است.