عدم خودکفایی دلیلی برای واردات بی‌محابا نیست

عدم خودکفایی دلیلی برای واردات بی‌محابا نیست عضو کمیسیون کشاورزی، آب و منابع طبیعی مجلس گفت: این مسأله که در تولید ذرت و سویا خودکفا نیستیم، دلیل نمی‌شود تا بی‌محابا و بدون در نظر گرفتن برخی نکات از هر کشوری بدون نظارت اقدام به واردات داشته باشیم. به گزارش خانه‌ملت، علی‌ابراهیمی در خصوص واردات محموله […]

عدم خودکفایی دلیلی برای واردات بی‌محابا نیست

عضو کمیسیون کشاورزی، آب و منابع طبیعی مجلس گفت: این مسأله که در تولید ذرت و سویا خودکفا نیستیم، دلیل نمی‌شود تا بی‌محابا و بدون در نظر گرفتن برخی نکات از هر کشوری بدون نظارت اقدام به واردات داشته باشیم.

به گزارش خانه‌ملت، علی‌ابراهیمی در خصوص واردات محموله ذرت آلوده، اظهارداشت: غلاتی که انبارداری خوبی روی آن اتفاق نیفتد معمولاً به آفلاتوکسین آلوده می‌شوند و مصرف این ذرت‌های آلوده در دام و انسان می‌تواند آثار سویی داشته باشد.

عضو کمیسیون کشاورزی، آب و منابع طبیعی مجلس شورای اسلامی با بیان این‌که به لحاظ این‌که مزیت تولید سویا و ذرت را به‌صورت خودکفایی نداریم مجبور به واردات آنها هستیم، گفت: این مسأله که در تولید ذرت و سویا خودکفا نیستیم دلیل نمی‌شود تا بی‌محابا و بدون در نظر گرفتن برخی نکات از هر کشوری بدون نظارت اقدام به واردات داشته باشیم.

نماینده مردم شازند در مجلس شورای اسلامی با اشاره به این‌که کشورهای دیگر با ما تعارف ندارند، ادامه‌داد: بار‌ها و بار‌ها محصولات پروتئینی، مرغ، تخم‌مرغ و میوه صادراتی کشور ما برگشت خورده‌اند، سیستم نظارتی ما در مسأله واردات محصولات آلوده باید پاسخگو باشند.

این نماینده مردم در مجلس شورای اسلامی در پایان با تأکید بر این‌که این مسأله درست نیست که منابع و سلامت کشور را به دلیل عدم نظارت تهدید کنیم، خاطرنشان‌کرد: سازمان‌های صادرکننده مجوز واردات از طریق گمرکات برروی شرکت‌های واردکننده نظارت دارند و باید پاسخ دهند که چگونه مراقبت نکرده‌اند این محموله وارد شده است.