تمدید مهلت ارایه اظهارنامه مالیات بر ارزش‌افزوده

تمدید مهلت ارایه اظهارنامه مالیات بر ارزش‌افزوده رییس‌کل سازمان امور مالیاتی کشور با صدور بخشنامه‌ای مهلت ارایه اظهارنامه مالیات بر ارزش‌افزوده دوره زمستان ۹۶ را تا ۳۱ فروردین ماه امسال تمدید کرد. به گزارش مناقصه‌مزایده به نقل از وزارت امور اقتصادی و دارایی، سیدکامل‌تقوی‌نژاد، در این بخشنامه‌ای اعلام کرد که با توجه به مصادف بودن […]

تمدید مهلت ارایه اظهارنامه مالیات بر ارزش‌افزوده

رییس‌کل سازمان امور مالیاتی کشور با صدور بخشنامه‌ای مهلت ارایه اظهارنامه مالیات بر ارزش‌افزوده دوره زمستان ۹۶ را تا ۳۱ فروردین ماه امسال تمدید کرد.

به گزارش مناقصه‌مزایده به نقل از وزارت امور اقتصادی و دارایی، سیدکامل‌تقوی‌نژاد، در این بخشنامه‌ای اعلام کرد که با توجه به مصادف بودن مهلت ارایه اظهارنامه دوره چهارم (فصل زمستان) سال۱۳۹۶ با تعطیلات نوروز مؤدیان می‌توانند اظهارنامه دوره چهارم مالیاتی (فصل زمستان) سال۱۳۹۶ را تا پایان روز جمعه ۳۱فروردین ماه۱۳۹۷ ارایه کنند.

مؤدیان مالیاتی که اظهارنامه مالیاتی خود را در زمان تعیین شده ارایه کنند، می‌توانند در صورت درخواست کتبی، از بخشودگی جرایم ارایه نکردن اظهارنامه و تأخیر در پرداخت مالیات و عوارض متعلق در موعد مقرر استفاده کنند.

مؤدیان مالیات بر ارزش‌افزوده می‌توانند با مراجعه به سامانه اینترنتی به نشانی WWW.EVAT.IR نسبت به ارایه اظهارنامه و پرداخت مالیات اقدام کنند.

همچنین اداره‌های کل امور مالیاتی موظف شده‌اند برای این دسته از مؤدیان، امکان برخورداری از صددرصد بخشودگی جرایم تسلیم نکردن اظهارنامه برای این دوره و تأخیر در پرداخت مالیات و عوارض متعلق به آن را در صورت درخواست کتبی آنان فراهم سازند.

برای ارایه اظهارنامه مالیات بر ارزش‌افزوده در هر فصل تا روز پانزدهم ماه نخست فصل بعد، مهلت در نظر گرفته شده است.

مالیات بر ارزش‌افزوده «مالیات غیرمستقیمی» است که مصرف‌کننده (خریدار) آن را به همراه بهای خرید کالا یا خدمات می‌پردازد و دریافت‌کننده (فروشنده) موظف است مقدار مالیات دریافتی را به خزانه دولت واریز کند.

در حالی که نرخ مالیات بر ارزش‌افزوده در ایران ۹درصد محاسبه می‌شود و در لایحه جدید دولت نیز همین نرخ حفظ شده، متوسط نرخ استاندارد این نوع مالیات در کشورهای عضو اتحادیه اروپا حدود ۱۶درصد برآورد شده است.