سود بالای تسهیلات بانک‌ها با شعار حمایت از کالای ایرانی در تضاد است

سود بالای تسهیلات بانک‌ها با شعار حمایت از کالای ایرانی در تضاد است نماینده مردم اهواز در مجلس گفت: سود بالای تسهیلات بانک‌ها با شعار حمایت از کالای ایرانی در تضاد است. جواد کاظم‌نسب الباجی در رابطه با تحقق شعار امسال اظهار کرد: باید با حمایت از کالای ایرانی تولیدات لازم را به دست بیاوریم، […]

سود بالای تسهیلات بانک‌ها با شعار حمایت از کالای ایرانی در تضاد است

نماینده مردم اهواز در مجلس گفت: سود بالای تسهیلات بانک‌ها با شعار حمایت از کالای ایرانی در تضاد است.

جواد کاظم‌نسب الباجی در رابطه با تحقق شعار امسال اظهار کرد: باید با حمایت از کالای ایرانی تولیدات لازم را به دست بیاوریم، همچنین یکی از راه‌های موفقیت این است که بتوانیم تولیدات داخلی را صادر کنیم.

به گزارش فارس، وی در ادامه افزود: از وزارت امورخارجه می‌خواهیم که در تمامی سفارتخانه‌های ایران، رایزن‌های اقتصادی حضور داشته باشند و تولیدات کشور را به کشورهای مختلف معرفی کنند.

نماینده مردم اهواز در مجلس عنوان کرد: کشور ما در زمینه‌های مختلف نظیر صنعت، کشاورزی، صنایع‌دستی و خیلی از موارد دیگر پیشتاز از سایر کشورهای دیگر است و لازم است که وزارتخانه‌های کشاورزی و صنعت و معدن و تجارت بیش از پیش همت کنند و اعتبارات خاصی را به کشاورزان و صنعتگران و تولیدکنندگان بدهند تا بتوانند در این عرصه قدم‌ بردارند و در نتیجه هم تولید و اشتغال رونق بگیرد و هم قدرت اقتصادی در صادرات کالای ایرانی افزایش پیدا کند.

وی به مشکلاتی که موجب شده تولیدکنندگان در زمینه تولید بی‌رغبت بشوند اشاره کرد و متذکر شد: خیلی از تولیدکنندگان و کشاورزان بعد از دریافت وام و تسهیلات در باز پس دادن این تسهیلات مشکل دارند، چرا که سود این وام‌‌ها بسیار بالاست و این یک معضل بزرگ در برابر تحقق شعار حمایت از تولید و کالای ایرانی است و انتظار داریم مسؤولان ذی‌ربط در این زمینه تسهیلات ویژه‌ای در نظر بگیرند.

کاظم‌نسب الباجی اظهار کرد: با توجه به موقعیت جغرافیایی کشور ایران و هم‌‌جوار بودن با کشور عراق، فرصت بسیار مناسبی وجود دارد تا بتوانیم علاوه بر تأمین کردن نیاز مملکت در زمینه صادرات نیز پیشرفت کنیم و بازار این منطقه را تولیدکنندگان ایرانی به دست بگیرند.

نماینده مردم اهواز در مجلس توضیح داد: امیدواریم همه ملت و دولت با یکدیگر به ندای رهبر معظم انقلاب لبیک بگوییم و در تحقق شعار سال ۹۷ «حمایت از کالای ایرانی» تلاش و سعی داشته باشیم.