تورم در سال جدید قطعا ۲رقمی است

عضو کمیسیون اقتصادی مجلس شورای اسلامی تورم در سال جدید قطعا ۲رقمی است عضو کمیسیون اقتصادی مجلس شورای اسلامی تأکید دارد که تورم در سال ۹۷ قطعا تک رقمی نخواهد بود و تورم در مواد غذایی به بیش از ۲۰ درصد می‌رسد.  به گزارش خانه‌ملت، سیدناصر موسوی لارگانی درخصوص میزان نرخ تورم در سال۹۷ اظهار […]

عضو کمیسیون اقتصادی مجلس شورای اسلامی

تورم در سال جدید قطعا ۲رقمی است

عضو کمیسیون اقتصادی مجلس شورای اسلامی تأکید دارد که تورم در سال ۹۷ قطعا تک رقمی نخواهد بود و تورم در مواد غذایی به بیش از ۲۰ درصد می‌رسد.

 به گزارش خانه‌ملت، سیدناصر موسوی لارگانی درخصوص میزان نرخ تورم در سال۹۷ اظهار داشت: شاید طبق آمار، ارقام و محاسبات، نرخ تورم در سال ۹۶ با در نظر گرفتن ۳۵۰ قلمی جنسی تک رقمی بود، اما برای قاطبه مردم قابل لمس نبود چرا که در سال گذشته مایحتاج مردم از جمله پروتئین، لبنیات، میوه و سبزیجات خیلی بیشتر از ۸درصد افزایش قیمت داشت.

عضو کمیسیون اقتصادی مجلس شورای اسلامی، ادامه داد: با توجه به شرایط حاکم بر اقتصاد کشور، وضعیت درآمدی مردم و کاهش قدرت خرید مردم، نرخ تورم در سال ۹۷، قطعاً ۲رقمی خواهد بود.

نماینده مردم فلاورجان در مجلس دهم شورای اسلامی، با بیان این‌که اگر روند اقتصادی کشور ادامه پیدا کند تورم تک نرخی نیست، گفت: افزایش قیمت آهن آلات که تأثیر به‌سزایی در نرخ تورم دارد در سال ۹۶ بیش از ۲۰درصد بود و روند افزایش این کالا به همان روال در حال پیش روی است و تورم در مواد غذایی که برای مردم قابل لمس تر است بیش از سال ۹۶ خواهد بود.

وی با بیان این‌که اگر دولت عزم جدی برای کنترل تورم نداشته باشد تورم مواد غذایی به بیش از ۲۰درصد افزایش می‌یابد، بیان داشت: اگر همان طور که در ایام نوروز و ماه رمضان قیمت اقلام کنترل می‌شود در طول سال زیر نظر دولت باشد، بازار و تورم کنترل می‌شود در غیر اینصورت تورم بیشتری را تجربه می‌کنیم.

موسوی لارگانی با اشاره به حمایت تولید داخلی و تأثیر آن بر تورم توضیح داد: اگر جلوی واردات بی‌رویه و قاچاق کالا گرفته شود و از سوی دیگر تولیدکننده مورد حمایت قرار گیرد بستر برای رقابت کالای ایرانی با کالای وارداتی فراهم می‌شود.

این نماینده مجلس با انتقاد از اجرای قانون هدفمندی یارانه‌ها تأکید کرد: طبق قانون باید ۳۰ درصد از درآمدهای حاصل از افزایش حامل‌های انرژی به حوزه تولید اختصاص یابد، اما دولت‌های نهم، دهم، یازدهم و دوازدهم نسبت به پرداخت یارانه تولید اقدام نکرده‌اند.

وی با بیان این‌که هزینه تمام شده تولید باید کاهش یابد، ادامه داد: به دلیل گران تمام شدن تولید، کالای ایرانی امکان رقابت با کالاهای خارجی را ندارد، اما اگر از تولید داخل حمایت شود و قیمت تمام شده کاهش یابد تنها در مقطع زمانی کوتاهی شاهد افزایش قیمت‌ها خواهیم بود اما بعد از آن کاهش تورم رخ می‌دهد.

عضو کمیسیون اقتصادی مجلس شورای اسلامی به تولیدکنندگان توصیه کرد: اگر تولیدکنندگان می‌خواهند اعتماد مردم را جلب کنند باید کیفیت کالا را بالا و قیمت تمام شده را کاهش دهند تا مردم به خرید کالای داخلی سوق پیدا کنند.