مجلس موانع تولید رقابت‌پذیر را اصلاح می‌کند

عضو کمیسیون صنایع و معادن مجلس موانع تولید رقابت‌پذیر را اصلاح می‌کند عضو کمیسیون صنایع و معادن مجلس شورای اسلامی گفت: اصلاح قوانین و رفع موانع تولید رقابت‌پذیر از رویکردهای مجلس برای عملی شدن حمایت از کالای ایرانی است. به گزارش ایرنا، رامین‌نورقلی‌پور اظهار کرد: در سال‌های گذشته قوانین خوبی مانند قانون رفع موانع تولید […]

عضو کمیسیون صنایع و معادن

مجلس موانع تولید رقابت‌پذیر را اصلاح می‌کند

عضو کمیسیون صنایع و معادن مجلس شورای اسلامی گفت: اصلاح قوانین و رفع موانع تولید رقابت‌پذیر از رویکردهای مجلس برای عملی شدن حمایت از کالای ایرانی است.

به گزارش ایرنا، رامین‌نورقلی‌پور اظهار کرد: در سال‌های گذشته قوانین خوبی مانند قانون رفع موانع تولید تصویب شده که بخش‌هایی از آن نیازمند اصلاح بوده و در حال انجام است.

وی اضافه‌کرد: کمیسیون صنایع و معادن در تلاش است تا مواردی را که در این قوانین قابلیت اجرا ندارد، شناسایی و اصلاح کند.

نماینده شهرستان‌های کردکوی، بندرترکمن، بندرگز و گمیشان در مجلس همچنین افزود: نمی‌توان مردم را مجبور به استفاده از تولیدات داخلی کرد، بلکه با اقدامات فرهنگی بهره‌مندی از کالای ایرانی باید به عنوان یک رویکرد ملی و نیاز جامعه نهادینه شود و پیش شرط آن عرضه تولید با کیفیت است.

وی گفت: برای گسترش فرهنگ مصرف کالای داخلی باید علاوه بر رقابتی کردن قیمت‌ها، کیفیت تولیدات نیز افزایش پیدا کند.

نورقلی‌پور ادامه‌داد: رسانه‌ها در زمینه فرهنگ‌سازی و ایجاد رویکرد ملی برای خرید کالای ایرانی نقش مؤثری داشته و با معرفی تولیدات داخلی به صورت غیرمحسوس باید مصرف‌‌کننده را به استفاده از آن ترغیب کنند.

وی گفت: تبلیغ مستقیم استفاده از کالای ایرانی و اصرار به پذیرش این فرهنگ توسط مردم نمی‌تواند راه‌گشا باشد.

نماینده مردم غرب گلستان در مجلس شورای اسلامی افزود: در مجموعه اقتصادی کشور یکی از بزرگ‌‌ترین خریداران کالا قوه مجریه و دولت است که اعضای کمیسیون صنایع و معادن مجلس در نشست‌هایی با وزیران از آنان خواسته‌اند تا خرید کالای ایرانی را بیش‌تر عملیاتی کنند.

وی اظهار امیدواری کرد که با حمایت مجلس شورای اسلامی، همراهی دولت و استقبال مردم از کالای ایرانی شاهد رونق تولید، توسعه اقتصادی و افزایش اشتغال پایدار در جامعه باشیم.