توزیع سبد غذایی میان خانواده‌های مناطق محروم

بنیاد مستضعفان اعلام کرد توزیع سبد غذایی میان خانواده‌های مناطق محروم بنیاد مستضعفان در راستای سیاست‌های حمایتی از مادران باردار و نوزادان خانواده‌های کم‌برخوردار، مبلغ ۲۴ میلیارد و ۳۸۶ میلیون ریال را به تأمین نیازهای غذایی مادران باردار و شیرده استان آذربایجان شرقی اختصاص داد. به گزارش مناقصه‌مزایده و به نقل ‌از روابط عمومی بنیاد […]

بنیاد مستضعفان اعلام کرد

توزیع سبد غذایی میان خانواده‌های مناطق محروم

بنیاد مستضعفان در راستای سیاست‌های حمایتی از مادران باردار و نوزادان خانواده‌های کم‌برخوردار، مبلغ ۲۴ میلیارد و ۳۸۶ میلیون ریال را به تأمین نیازهای غذایی مادران باردار و شیرده استان آذربایجان شرقی اختصاص داد.

به گزارش مناقصه‌مزایده و به نقل ‌از روابط عمومی بنیاد مستضعفان، این نهاد انقلابی با همکاری کارشناسان وزارت بهداشت‌، درمان و آموزش پزشکی در راستای سیاست جلوگیری از سوء‌تغذیه مادران باردار و نوزادان خانواده‌های کم‌برخوردار در استان آذربایجان شرقی مبلغ ۲۴ میلیارد و ۳۸۶ میلیون و ۲۵۰ هزار ریال را به حمایت از مادران باردار و شیرده استان اختصاص داد.

بنابراین گزارش بنیاد علوی به عنوان زیر مجموعه بنیاد مستضعفان، در قالب طرح حمایت بنیاد مستضعفان از مادران باردار و شیرده مناطق کم برخودار کشور و با هدف تأمین سلامت فرزند آنها و جلوگیری از سوء تغذیه در سال ۹۵ تعداد ۱۱۸۲۰ مورد سبد سلامت را در سطح استان آذربایجان شرقی توزیع کرد.

تعداد سبد سلامت توزیع شده میان مادران باردار و شیرده کم بضاعت در سال ۹۶ با ۱۷۳۵ مورد افزایش به ۱۳ هزار و ۹۳۵ سبد رسید و در طول سال ۹۶ تعداد ۲ هزار و ۴۵۰ نفر از خانواده‌های محروم استان آذربایجان شرقی از خدمت بنیاد مستضعفان بهره‌مند شدند.

بنیاد مستضعفان با همکاری کارشناسان وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی در راستای سیاست رسیدگی مطلوب به مادران باردار و نوزادان خانواده‌های کم‌برخوردار در استان آذربایجان شرقی مبلغ ۲۴ میلیارد و ۳۸۶ میلیون و ۲۵۰ هزار ریال را به حمایت از مادران باردار و شیرده استان اختصاص داد.

طی این طرح، زنان باردار حایز شرایط از ابتدای ماه چهارم بارداری تا ۶ ماه پس از زایمان (به مدت ۱۲ماه) تحت پوشش قرار می‌گیرند؛ حمایت از مادران باردار و شیرده در مناطق روستایی نیز اجرا می‌شود و گروه هدف برنامه زنان روستایی مبتلا به سوء تغذیه در خانوارهای نیازمند و با اولویت بارداری نوبت اول هستند.