تشریح ۳راهبرد جدید برای افزایش اشتغال‌پذیری

تشریح ۳راهبرد جدید برای افزایش اشتغال‌پذیری رییس سازمان آموزش فنی‌وحرفه‌ای کشور با تشریح ۳راهبرد جدید این سازمان برای افزایش اشتغال‌پذیری، از تدوین برنامه انطباق آموزش‌های مهارتی منطبق با نیاز بازار کار خبرداد. سلیمان پاک‌سرشت با اشاره به تعریف ۳ راهبرد توسعه نظام آموزش‌های مهارتی با هدف اشتغالزایی در سال ۹۷ گفت: با توجه به این‌که […]

تشریح ۳راهبرد جدید برای افزایش اشتغال‌پذیری

رییس سازمان آموزش فنی‌وحرفه‌ای کشور با تشریح ۳راهبرد جدید این سازمان برای افزایش اشتغال‌پذیری، از تدوین برنامه انطباق آموزش‌های مهارتی منطبق با نیاز بازار کار خبرداد.

سلیمان پاک‌سرشت با اشاره به تعریف ۳ راهبرد توسعه نظام آموزش‌های مهارتی با هدف اشتغالزایی در سال ۹۷ گفت: با توجه به این‌که مهارت‌آموزی و خلاء مهارت در جامعه همیشه یکی از مشکلات پیش‌روی نیروی انسانی بوده بنابراین یکی از اهداف ما این است که جامعه را در گام نخست با خلاء مهارتی آشنا کنیم که با همین رویکرد بخشی از فعالیت‌های سازمان آموزش فنی‌وحرفه‌ای در این مسیر خواهد بود. به گزارش اقتصاد آنلاین به نقل از مهر، رییس سازمان آموزش فنی‌وحرفه‌ای کشور با تأکید بر این‌که باید آموزش‌های مهارتی به جوانان منطبق با نیاز و تقاضای بازار کار باشد، دومین راهبرد این سازمان را تدوین برنامه انطباق آموزش‌های مهارتی با نیاز بازار کار عنوان کرد و افزود: هر زمان که مهارت‌آموزی متناسب با نیاز بازار کار تعریف شود می‌توانیم مدعی باشیم موفق عمل کرده‌ایم. در این راستا باید از تمرکزگرایی برنامه‌های آموزشی به شکل یکپارچه فاصله بگیریم و آموزش‌های مهارتی را بر مبنای تقاضای محلی و استانی بومی‌سازی کنیم.

وی تأکید کرد: در واقع از این به بعد برنامه سازمان آموزش فنی‌وحرفه‌ای این خواهد بود که ادارات کل در استان‌ها باید پاسخگوی نیاز آموزش‌های مهارتی همان استان باشند که در بازه‌های زمانی ۶ ماهه یا یکساله بر این روند نظارت خواهد شد.

معاون وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی با بیان این‌که در بودجه ۹۷ فرصت‌های سرمایه‌گذاری خوبی دیده شده است گفت: برنامه سازمان این است که در کنار این فرصت‌ها، به منظور افزایش سهم اشتغال‌پذیری نیروی کار، سیاست‌های آموزش‌های مهارتی را تقویت کند و فعالانه در این عرصه وارد شویم.

پاک‌سرشت، ارزشیابی جدی فعالیت‌های آموزشی را سومین راهبرد سازمان آموزش فنی‌وحرفه‌ای اعلام کرد و گفت: معتقدیم فعالیت‌های آموزشی باید اثربخش باشد به نحوی که اثر آموزش‌های مهارتی در جامعه مشخص و شفاف باشد؛ اگر فعالیت‌های آموزشی ما با هدف اشتغالزایی بوده است باید مورد پایش قرار گیرد که چقدر این آموزش‌ها منتهی به اشتغال شده است؛ ضمن این‌که باید به‌طور شفاف مشخص شود که چه میزان از اشتغال نیروی کار، پایدار است.

رییس سازمان آموزش فنی‌وحرفه‌ای کشور با بیان این‌که ۳ راهبرد مدکور در سال ۹۷ به‌طور جدی دنبال می‌شود گفت: اگر بتوانیم راهبرد تدوین شده را عملیاتی کنیم می‌توانیم آموزش‌های غیررسمی مهارتی را متحول کنیم و آن در مسیر اصلی هدایت کنیم.