جذب سرمایه‌گذار روسی

جذب سرمایه‌گذار روسی برای برقراری ارتباطات و بستن قراردادهای تجاری مطمئن قطعاً حضور کشور‌ها و یا شرکت‌های چند ملیتی که با استراتژی داخلی بیش‌تر همراستا هستند، می‌تواند به حضوری مطمئن و طولانی مدت بینجامد. در همین راستا بعد از حضور روس‌ها برای احیای نیروگاه‌های هسته‌ای این بار آنها پیشنهاداتی را برای سرمایه‌گذاری در حوزه راه‌آهن […]

جذب سرمایه‌گذار روسی

برای برقراری ارتباطات و بستن قراردادهای تجاری مطمئن قطعاً حضور کشور‌ها و یا شرکت‌های چند ملیتی که با استراتژی داخلی بیش‌تر همراستا هستند، می‌تواند به حضوری مطمئن و طولانی مدت بینجامد.

در همین راستا بعد از حضور روس‌ها برای احیای نیروگاه‌های هسته‌ای این بار آنها پیشنهاداتی را برای سرمایه‌گذاری در حوزه راه‌آهن و توسعه ریلی در کشور بیان کرده‌اند. شرکتی روسی خواستار این شده که پروژه برقی کردن خطوط راه‌آهن ایران به روسیه واگذار ‌شود.

اسپوتنیک نوشته که، الکساندر میشارین، معاون اول رییس راه‌آهن روسیه این خبر را اعلام کرده و در ادامه گفته ایران پیشنهاد برقی کردن ۳۰۰۰ کیلومتر از خطوط راه‌آهن خود را به ما داده است. این درخواست در سفر اخیر هیأت روسی به ایران ارایه شده است. این مقام روس خاطرنشان‌کرد: هزینه اجرای این پروژه دو تا ۳ میلیارد یورو برآورد شده است.

نکته مهم دستیابی به فناوری در این پروژه و استفاده از نیروی کار ایرانی است که می‌تواند برای کشور عایدی خوبی دشته باشد. هم تعدادی جوان مشغول کار می‌شوند و هم فناوری این اتفاق در اختیار کشور قرار می‌گیرد تا بتواند پروژه‌های مشابه را در داخل و دیگر کشور‌ها به سرانجام برساند.