جایزه به خریداران کالای ایرانی

جایزه به خریداران کالای ایرانی در راستای معرفی برند برتر و حمایت از نام سال قرار است که سازمان میراث فرهنگی به خریداران کالای داخلی هدیه بدهد. این سازمان اولین دستگاهی بود که اعلام آمادگی کرد، هر کسی کالای ایرانی بخرد به عنوان جایزه به او سفر، هدیه می‌دهد. البته این کار به گفته معاون […]

جایزه به خریداران کالای ایرانی

در راستای معرفی برند برتر و حمایت از نام سال قرار است که سازمان میراث فرهنگی به خریداران کالای داخلی هدیه بدهد.

این سازمان اولین دستگاهی بود که اعلام آمادگی کرد، هر کسی کالای ایرانی بخرد به عنوان جایزه به او سفر، هدیه می‌دهد.

البته این کار به گفته معاون رییس‌جمهوری با رایزنی با وزارت صنعت صورت می‌گیرد تا درباره روش خرید کالای ایرانی بتواند صحت خرید کالای ایرانی را احصا کرده و به خریداران کالای ایرانی جایزه بدهد.

درست است که کالاهای داخلی خود باید بتوانند به جذب و اقناع مشتریان به دلیل خصیصه‌های برتری بپردازند اما در ابتدای کار می‌توان از اهرم حمایتی و تشویقی برای اولین خرید مردم تعریف کرد، هر چند که تداوم این خرید‌ها قطعاً به مرغوبیت کالا بستگی خواهد داشت.

اگر بعد از نخستین خرید مردم از کیفیت کالای داخلی رضایت نداشته باشند با ابزارهای تشویقی هم نمی‌توان در جهت ترغیب مردم به کمک به تولیدکننده و مصرف کالای داخلی کاری از پیش برد. بر همین اساس شایسته است بعد از نخستین ابزارهای تشویقی شرکت‌های تولیدکننده روی کیفیت اجناس تمرکز بیش‌تری داشته باشند و یا وزارت صنعت و سازمان گردشگری براساس استاندارهای خود برندهای برتر ایرانی را معرفی کند که مردم از خرید اجناس بی‌کیفیت در انتخاب کالای ایرانی دچار بی‌اعتمادی نشوند.