یک برند ایرانی سومین تولید کننده آبگرمکن دیواری در دنیا

یک برند ایرانی سومین تولید کننده آبگرمکن دیواری در دنیا با شرکت ایرانی و صادرکننده همکلام شدیم تا درباره کیفیت برند در صادرات بیش‌تر بدانیم. مصطفوی، مدیر روابط‌عمومی شرکت بوتان درباره برند ایرانی خود گفت: جهت رفاه حال بیش‌تر مشتریان و مردممان و همچنین بقا در صحنه رقابت چاره‌ای جز تولید محصول با کیفیت نداریم. […]

یک برند ایرانی سومین تولید کننده آبگرمکن دیواری در دنیا

با شرکت ایرانی و صادرکننده همکلام شدیم تا درباره کیفیت برند در صادرات بیش‌تر بدانیم.

مصطفوی، مدیر روابط‌عمومی شرکت بوتان درباره برند ایرانی خود گفت: جهت رفاه حال بیش‌تر مشتریان و مردممان و همچنین بقا در صحنه رقابت چاره‌ای جز تولید محصول با کیفیت نداریم. باید تلاش بیش‌تری در این زمینه انجام دهیم. در سال ۹۵ به عنوان صادرکننده نمونه ملی انتخاب شدیم. یکی از مدل‌های آبگرمکن صادراتی ما، سومین برند محبوب بازارهای ایتالیایی شناخته شده است. به‌طورکلی تعداد مدل‌های صادراتی ما به بازارهای اروپایی بیش از ۱۲۵ مدل مختلف است.

وی افزود: بیش از ۹۷ درصد قطعات آبگرمکن تولید داخل است و فقط ۳ درصد وابستگی خارجی داریم. در کنار آبگرمکن، انواع پکیج‌های دیواری و انواع رادیاتور‌ها نیز جزو سبد محصولات تولیدی این شرکت هستند. ما نشان دادیم که با سرمایه‌گذاری و تحقیق و توسعه، شرکت‌های ایرانی قدرت رقابت با کشورهای خارجی را دارند.

مصطفوی ادامه‌داد: البته که سختی‌ها و چالش‌های بسیاری در این راه وجود دارد و اتفاقاً شیرینی و حلاوت دسترسی به بازارهای جهانی، طی نمودن راه‌های سخت و پرپیچ و خم آن است ولی در بازار داخلی با عنایت به رکود چند سال قبل و کسادی سال‌های اخیر، چالش‌هایی برای همه شرکت‌های تولیدی وجود دارد ولیکن با افزایش توان رقابتی و انجام صادرات می‌توان حتی ریسک‌های کسادی و رکود داخلی را نیز به حداقل ممکن رساند.

وی ضمن بیان این موضوع که در بوتان ارزش‌هایی حکمفرماست و همه کارکنان ضمن تلاش حداکثری در رعایت این موارد، سعی در اشاعه آن بین سایرین نیز دارند، گفت: ارزش‌هایی مانند حفظ منافع ملی، احترام، مسؤولیت‌پذیری. بیش از دو هزار نفر نیروی کار در این مجموعه به صورت مستقیم فعالیت می‌کنند که میزان مشارکت بانوان نیز قابل توجه است.

مصطفوی در پاسخ به این سؤال که چند درصد بازار داخلی را تأمین می‌کنید، گفت: در بازار آبگرمکن فوری دیواری بیش از۹۲ درصد سهم بازار در اختیار بوتان است، ولیکن با احتساب انواع آب‌گرم‌کن‌های ایستاده و مخزنی، سهم بوتان از کل بازار آبگرمکن در حدود ۶۰ درصد است. در خصوص محصول پکیج شوفاژ دیواری، بوتان اولین تولید‌کننده این محصول در ایران بوده است و امروز نیز از سهم قابل توجهی برخوردار است.