اولین تولیدکننده مواد آبکاری را بشناسید

اولین تولیدکننده مواد آبکاری را بشناسید رفیعی گفت: با اخذ نمایندگی از شرکت‌های فعال در زمینه آبکاری در کشورهای انگلستان، آلمان، ژاپن، آمریکا و کانادا موجب ارتقای کیفیت مواداولیه آبکاری مصرفی در ایران شدیم. هوشنگ‌رفیعی‌طاری، مدیرعامل شرکت شیمیایی جهانتاب و رییس هیأت مدیره انجمن صنایع آبکاری گفت: این شرکت فعالیت خود را از سال ۱۳۴۲ […]

اولین تولیدکننده مواد آبکاری را بشناسید

رفیعی گفت: با اخذ نمایندگی از شرکت‌های فعال در زمینه آبکاری در کشورهای انگلستان، آلمان، ژاپن، آمریکا و کانادا موجب ارتقای کیفیت مواداولیه آبکاری مصرفی در ایران شدیم.

هوشنگ‌رفیعی‌طاری، مدیرعامل شرکت شیمیایی جهانتاب و رییس هیأت مدیره انجمن صنایع آبکاری گفت: این شرکت فعالیت خود را از سال ۱۳۴۲ با برپا کردن آزمایشگاه تجزیه موادشیمیایی و محلول‌های آبکاری آغاز و با ارایه مشاوره و آزمایش محلول‌های آبکاری کمک قابل توجهی به واحدهای تولیدی دارای بخش آبکاری نیکل مات، نیکل براق و کرم نمود و در سال ۱۳۴۶ تأسیس شد که در آن زمان اولین و تنها شرکتی بودیم که در شهرک صنعتی علی‌آباد شروع به‌کار کردیم.

وی افزود: با سفرهای متعدد به کشورهای اروپایی و انجام بررسی‌های علمی، توانستیم اطلاعات زیادی را در حوزه‌های مختلف آبکاری به کشور انتقال داده و نقش بسیار مؤثری در رشد صنعت آبکاری ایران داشته باشیم.

وی تصریح‌کرد: این شرکت از سال ۱۳۵۱ توانست با تجربه چندین ساله خود و مذاکره با برخی شرکت‌های اروپایی و عقد قرارداد با آنها جواز تولید مواد آبکاری را گرفته و اولین تولیدکننده مواد‌اولیه صنعت آبکاری در ایران باشد که تا زمان تأسیس و اخذ مجوز توسط شرکت تمامی این مواد وارداتی بودند.

وی خاطرنشان‌کرد: با اخذ نمایندگی از شرکت‌های فعال در زمینه آبکاری و مواداولیه آن در کشورهای انگلستان، آلمان، ژاپن، آمریکا و کانادا مابقی نیاز صنعت آبکاری به مواداولیه را تأمین کرده و موجب ارتقای کیفیت مواد اولیه آبکاری مصرفی در ایران شدیم.

وی ضمن بیان این مسأله که تعرفه‌های گمرکی به نحوی است که روند واردات با مشکل مواجه شده، افزود: مراحل شروع کار حتی برای شرکتی مثل شرکت ما که حدود ۵۰ سال در این صنعت فعالیت می‌کنیم نیز دشوار شده است.

وی تصریح کرد: ایرادی که در جامعه ما وجود دارد، این است که جامعه کالای خارجی را به کالای ایرانی ترجیح می‌دهد و این فرهنگ غلط سبب کند شدن روند رشد و توسعه کالای ایرانی است و این فرهنگ غلط باید تغییر کند.

وی در پایان گفت: از مسؤولین خواهشمندم تسهیلاتی برای تولیدکنندگان ایجاد کنند تا بتوانیم روند واردات را به سهولت طی کنیم.