ارسال طرح دو فوریتی تمدید مهلت جذب اعتبارات تملک دارایی‌های سرمایه‌ای سال گذشته به مجمع تشخیص

ارسال طرح دو فوریتی تمدید مهلت جذب اعتبارات تملک دارایی‌های سرمایه‌ای سال گذشته به مجمع تشخیص اهالی بهارستان علی‌رغم ایراد شورای نگهبان؛ بر مصوبه خود در خصوص طرح دو فوریتی تمدید مهلت جذب اعتبارات تملک دارایی‌های سرمایه‌ای و مالی سال ۹۶ کل کشور اصرار کرده بر این اساس طرح به مجمع تشخیص ارسال شد. به […]

ارسال طرح دو فوریتی تمدید مهلت جذب اعتبارات تملک دارایی‌های سرمایه‌ای سال گذشته به مجمع تشخیص

اهالی بهارستان علی‌رغم ایراد شورای نگهبان؛ بر مصوبه خود در خصوص طرح دو فوریتی تمدید مهلت جذب اعتبارات تملک دارایی‌های سرمایه‌ای و مالی سال ۹۶ کل کشور اصرار کرده بر این اساس طرح به مجمع تشخیص ارسال شد.

به گزارش مناقصه‌مزایده نمایندگان در نشست علنی مجلس شورای اسلامی در جریان بررسی طرح دو فوریتی تمدید مهلت جذب اعتبارات تملک دارایی‌های سرمایه‌ای و مالی سال ۱۳۹۶ کل کشور، با ۱۷۸ رأی موافق، ۲۲ رأی مخالف و ۷ رأی ممتنع از مجموع ۲۳۶ نماینده حاضر در صحن بر نظر قبلی خود در خصوص این طرح که مورد ایراد شورای نگهبان قرار گرفته بود، اصرار کردند.

نادر قاضی‌پور به عنوان مخالف این طرح اظهارداشت: در این پیشنهاد بودجه ۱۸ ماهه می‌شود، در حالی که قبلاً برای واحدهای عمرانی تا آخر تیرماه سال بعد مهلت جابه‌جایی اسناد در نظر گرفته شده بود و اکنون نمایندگان با این طرح به دنبال اضافه کردن دو ماه دیگر به مهلت قبلی هستند.

نماینده مردم ارومیه در مجلس شورای اسلامی گفت: با افزایش ۶ ماه دیگر به قانون بودجه‌ای که باید در ۱۲ ماه اجرا شود، مشکلات عدیده‌ای برای خزانه ایجاد می‌کند، زیرا خزانه می‌خواهد اعتبارات هر سال در همان سال هزینه شود.

محمدحسین فرهنگی به عنوان موافق این طرح بیان‌کرد: این موضوع در بودجه سال گذشته نیز آمده بود ولی مخالفت شورای نگهبان با این طرح در قانون بودجه سال ۹۶ امری قابل تأمل است و به همین دلیل علی‌رغم مخالفت شورای نگهبان کمیسیون مربوطه بر مصوبه قبلی اصرار کرده است.

مسعود پزشکیان، نایب رییس مجلس پس از تصویب این طرح و اصرار نمایندگان بر مصوبه قبلی گفت: این طرح به مجمع تشخیص مصلحت نظام ارایه می‌شود.