آیا سوزن‌بانان اقتصاد متوجه فرار قطار اقتصاد از ایستگاه شده‌اند؟

آیا سوزن‌بانان اقتصاد متوجه فرار قطار اقتصاد از ایستگاه شده‌اند؟ یک عضو فراکسیون امید مجلس گفت: آقای دکتر روحانی شما به عنوان پاسدار حقوق ملت قطعاً از وضعیت سخت زندگی آحاد مردم آگاه هستید، می‌دانید که وضعیت خط فقر و امنیت غذایی و دارویی، ارزش پول ملی و گرانی منتسب به دولت است؟ به گزارش […]

آیا سوزن‌بانان اقتصاد متوجه فرار قطار اقتصاد از ایستگاه شده‌اند؟

یک عضو فراکسیون امید مجلس گفت: آقای دکتر روحانی شما به عنوان پاسدار حقوق ملت قطعاً از وضعیت سخت زندگی آحاد مردم آگاه هستید، می‌دانید که وضعیت خط فقر و امنیت غذایی و دارویی، ارزش پول ملی و گرانی منتسب به دولت است؟

به گزارش ایسنا، بهروز بنیادی با انتقاد از اقتصاد دولتی افزود: وقتی ۹۰ درصد اقتصاد دولتی باشد، انگشت اتهام در بازار خودرو، مسکن و طلا به سوی دولت و بانک مرکزی نشانه می‌رود. آیا سوزن‌بانان اقتصاد متوجه فرار قطار اقتصاد از ایستگاه شده‌اند؟

وی همچنین در بخشی از سخنانش به تاریخچه روابط ایران با روسیه و سوریه اشاره کرد و گفت: در دیدار اخیر نمایندگان با مقام‌معظم‌رهبری، ایشان همه ما را به مطالعه تاریخ سفارش ویژه کردند و بسیار به جا و به موقع فرمودند که نو کردن اندیشه نیاز به شاگردی در محضر آموزگاران دارد که تاریخ یکی از بزرگ‌ترین آنهاست. ما امروز دچار فقر آگاهی تاریخی و فراموشی شده‌ایم و فرصت‌طلبان با تحریف تاریخ ما را در گمراهی نگه داشته‌اند. ما ملتی هستیم که در مقاطعی از تاریخ شاهد رشادت‌‌ها و خون دادن‌های بسیاری برای رسیدن به مردم‌سالاری و آزادی بوده‌ایم. قطعه‌ای بارز از این امر تاریخ مشروطه است که با خطای نابخشودنی نخبگان آن روز سلطه استبداد رضاخانی با همه فراز و فرودهای آن بود. مردم‌سالاری و حاکمیت قانون قربانی بزرگ بعد از مشروطه بود تا در مقطع دیگر با نهضت ملی شدن نفت امید تازه برگردد. با دخالت منفعت‌طلبان آمریکایی و انگلیسی و تفرقه بین انقلابیون این دوره موقت آزادی با ظهور پهلوی دوم تبدیل به یکی از سیاه‌‌ترین دوره‌های سرکوب مردم شد. فساد در ابعاد وسیع در حاکمیت ریشه دوانده و افراد وابسته به دیوان و دربار سهامداران بسیاری از شرکت‌های داخلی و دلال عقد قرارداد بین دولت و شرکت‌های خارجی شدند.

وی در ادامه با اشاره به کسانی که در شرایط فعلی مسبب آشفتگی فضای اقتصادی می‌شوند نیز تصریح کرد: متأسفانه باید بگویم این گروه‌های خاص دارای قدرت کاپیتولاسیون هستند و ردپای آنها در همه جا دیده می‌شود و زور هیچ قوه‌ای تاکنون به آنها نرسیده و اینها همان کاسبان تحریم هستند.

این نماینده مجلس در بخش دیگری از سخنانش تأکیدکرد: هر صدای مخالف نباید برانداز و هر منتقد دلسوز نباید مخالف نظام تلقی شود. در قرن ۲۱ با پیشرفت فرضیه‌های جدید مدیریت در جهان، عدم پذیرش انتقاد خطا و اشتباه دانستن یک تفکر برای سال‌های متمادی از طرف هیچ عقل سلیمی پذیرفتنی نیست.

وی ادامه داد: افزایش فضای امنیتی، ‌عدم تحمل معترضین و برخوردهای فراقانونی، ورود به حریم خصوصی شهروندان اولین زنگ خطر است. بیایید تا دیر نشده با همدلی در راه رفاه و امنیت مردم قدم‌ برداریم و تنها به وعده پاداش و ثواب اخروی بسنده نکنیم. ثروت کشور را نباید در راه استراتژی‌های پر خطر در داخل و خارج کشور مصرف کنیم.

این عضو کمیسیون بهداشت و درمان مجلس ادامه‌داد: کدام توطئه بین‌المللی محیط‌زیست، رودخانه‌ها، دریاچه‌ها و تالاب‌های بین‌المللی و آب‌های زیرزمین را نابوده کرده است و دست کدام خارجی هوای سالم را از مردم گرفته است؟ چرا همسان‌سازی با جامعه جهانی اینقدر برای ما سخت شده است؟