با ویتامین دی به جنگ آفتاب بروید

با ویتامین دی به جنگ آفتاب بروید پژوهشگران در مطالعات خود دریافتند مصرف منظم ویتامین دی برای افرادی که به‌طور مداوم در معرض نور خورشید هستند علاوه بر کاهش اثرات مخربی همچون التهاب و قرمز شدن، سبب تسریع روند بازسازی و بهبود پوست می‌شود. به گزارش سیناپرس به نقل از sciencedailyتیمی از پژوهشگران دانشکده پزشکی […]

با ویتامین دی به جنگ آفتاب بروید

پژوهشگران در مطالعات خود دریافتند مصرف منظم ویتامین دی برای افرادی که به‌طور مداوم در معرض نور خورشید هستند علاوه بر کاهش اثرات مخربی همچون التهاب و قرمز شدن، سبب تسریع روند بازسازی و بهبود پوست می‌شود.

به گزارش سیناپرس به نقل از sciencedailyتیمی از پژوهشگران دانشکده پزشکی دانشگاه وسترن ریزرو با همکاری بیمارستان آموزشی و دانشگاه کلولند در مطالعات خود دریافتند که مصرف ویتامین دی یکساعت پس از آفتاب سوختگی موجب کاهش سرخ شدن پوست، تورم، عرق‌سوز شدن و التهابات پوستی می‌شود.

در نتیجه این مطالعات مشخص شد که شرکت‌کنندگانی که از میزان بیش‌تری ویتامین دی برخوردار بودند، کم‌ترین آسیب را دیده و التهاب پوستی آنها طی ۴۸ ساعت بعد از آفتاب سوختگی بسیار کم‌تر از دیگران بوده است. در بررسی‌های به عمل آمده همچنین مشخص شد که میزان ویتامین دی خون این افراد بیش‌تر از سایرین بوده و سرخ‌شدگی بخش سوخته نیز کم‌تر است. از سوی دیگر فعالیت ژن‌های ترمیم‌کننده پوست نیز در این گروه، سریعتر از دیگران گزارش شده است.