فساد و رانت فضای اقتصادی کشور را عفونی کرده است

رییس کمیسیون سیاستگذاری و پایش اتاق بازرگانی فساد و رانت فضای اقتصادی کشور را عفونی کرده است رییس کمیسیون سیاستگذاری ‌و پایش اتاق بازرگانی اصفهان فساد را عفونت اقتصاد دانست و گفت: در فضای عفونی اقتصاد، سیاست‌های دولت نتیجه بخش نخواهد بود. به گزارش مناقصه‌مزایده به نقل از روابط‌عمومی اتاق بازرگانی، صنایع، معادن‌ و کشاورزی […]

رییس کمیسیون سیاستگذاری و پایش اتاق بازرگانی

فساد و رانت فضای اقتصادی کشور را عفونی کرده است

رییس کمیسیون سیاستگذاری ‌و پایش اتاق بازرگانی اصفهان فساد را عفونت اقتصاد دانست و گفت: در فضای عفونی اقتصاد، سیاست‌های دولت نتیجه بخش نخواهد بود.

به گزارش مناقصه‌مزایده به نقل از روابط‌عمومی اتاق بازرگانی، صنایع، معادن‌ و کشاورزی اصفهان مصطفی رناسی تأکید کرد: در فضای عفونی، هیچ جراحی نتیجه بخش نبوده و در این‌صورت سیاست‌های دولت در این فضا مؤثر واقع نشده و به بهبود شرایط اقتصادی کشور منجر نخواهد شد.

وی ابراز امیدواری‌کرد: اتخاذ سیاست‌های استراتژیک کلان حاکمیتی بتواند منجر به بهبود وضعیت اشتغال و تولید در کشور شود.

 در ادامه مجتبی‌ملااحمدی، نایب‌رییس کمیسیون صنایع اتاق بازرگانی اصفهان پیگیری احصای قوانین مزاحم و دست‌وپاگیر و قوانین اجرا نشده در راستای حمایت از اقتصاد، تولید و اشتغال، پیگیری مشکلات واحدهای صنعتی تعطیل و نیمه فعال استان در جهت فعال‌سازی و بازگشت اشتغال و تولید و همچنین بررسی موضوع نرخ بهره بانکی و سودهای مرکب و مغایرت آنها با اقتصاد مقاومتی را از اولویت‌های کاری کمیسیون صنایع در سال ۹۶ معرفی کرد.

وی استمرار مشکلات ارزی اخیر را موجب فلج شدن صنعت کشور دانست و گفت: ارز به عنوان یک بحران در ماه‌های آینده برای واحدهای صنعتی و تولیدی مشکل‌ساز خواهد شد.

ملااحمدی در پایان عدم برنامه‌ریزی مناسب ‌و انتصاب مدیران بعضاً نالایق، عدم‌نوسازی به موقع ماشین‌آلات، قوانین دست‌وپاگیر و بی‌تدبیری دولتمردان را از جمله دلایل به تعطیلی کشانده شدن بسیاری از واحدهای صنعتی بزرگ و موفق گذشته دانست.