نقش بسزای روستاییان در ایجاد اقتصاد مولد

نقش بسزای روستاییان در ایجاد اقتصاد مولد عضو فراکسیون توسعه روستایی مجلس با بیان این‌که توسعه روستا‌ها در حد گفتمان و طرح است، گفت: بازگشت روستاییان به روستا‌ها با ایجاد اقتصاد مولد در روستا‌ها امکان‌پذیر است. به گزارش خانه ملت، علاءالدین خادم درباره وضعیت مهاجرت روستاییان به شهرها، گفت: روستاییان نقش به‌سزایی در ایجاد اقتصاد […]

نقش بسزای روستاییان در ایجاد اقتصاد مولد

عضو فراکسیون توسعه روستایی مجلس با بیان این‌که توسعه روستا‌ها در حد گفتمان و طرح است، گفت: بازگشت روستاییان به روستا‌ها با ایجاد اقتصاد مولد در روستا‌ها امکان‌پذیر است.

به گزارش خانه ملت، علاءالدین خادم درباره وضعیت مهاجرت روستاییان به شهرها، گفت: روستاییان نقش به‌سزایی در ایجاد اقتصاد مولد در حوزه اقتصاد کلان را دارند اما متأسفانه عدم حمایت از جامعه روستایی بر مبنای آمایش صحیح از ظرفیت‌های اقتصادی- روستایی موجب شده است، بسیاری از روستاییان به شهر‌ها مهاجرت کنند.

نماینده مردم سپیدان در مجلس شورای اسلامی با بیان این‌که نوع نگاه و نگرش برنامه‌های توسعه‌ای روستا‌ها باید برای ایجاد اقتصاد مولد دگرگون شود، تصریح کرد: برای پایداری در اقتصاد روستایی می‌بایست، توسعه زیرساخت‌های توسعه‌ای عمرانی روستا‌ها از جمله آب، برق و گاز نیز مورد توجه ویژه قرار بگیرند تا روستاییان برای بازگشت به روستا‌ها دلگرم شوند و یکی از موضوعاتی که از مهاجرت روستاییان به شهر‌ها جلوگیری می‌کند، ایجاد فرصت‌های اشتغال پایدار است.

 خادم افزود: تسهیلات و اشتغال روستایی برای توسعه اقتصادی، فرهنگی و اجتماعی روستایی می‌بایست مدنظر قرار بگیرد اما موضوعی که نباید از آن غافل شد این است که بوروکراسی اداری از روستا‌ها رخت بربندد زیرا بحث توسعه روستا‌ها در مجلس شورا نیز مطرح شده است اما هنوز اجرای این طرح در حد گفتمان است.

وی ادامه داد: دستگاه‌های متولی در قالب طرح ساماندهی روستایی می‌بایست، دغدغه مردم را از حاشیه‌نشینی کاهش بدهند تا بتوان اقتصاد روستایی را ساماندهی کرد و این در حالی است که طرح‌ هادی روستایی نیازمند الحاق و اصلاح است.

عضو فراکسیون توسعه روستایی مجلس با بیان این‌که روستاییان در کشور نقش مولد پایدار در اقتصاد کشور را برعهده دارند، یادآور شد: نبود برنامه‌ریزی مناسب و عدم آمایش بهینه در روستا سیر افزایش مهاجرت روستاییان به شهر‌ها را رقم زده است.