جزییات کامل آزمون احراز صلاحیت مشاوران خدمات فن‌آوری اطلاعات

 محمدرضا عیوضی- هشتمین آزمون احراز صلاحیت مشاوران فن‌آوری اطلاعات رتبه ۳ توسط سازمان نظام صنفی رایانه‌ای کشور در روز جمعه ۲۱ خرداد ماه ۱۳۹۵ ساعت ۱۰ صبح در سراسر کشور برگزار خواهد شد به گزارش مناقصه‌مزایده؛ پیرو بخشنامه شورای عالی انفورماتیک کشور و الزام اخذ مجوز فعالیت از سازمان نصر برای حضور و مشارکت اشخاص […]

 محمدرضا عیوضی- هشتمین آزمون احراز صلاحیت مشاوران فن‌آوری اطلاعات رتبه ۳ توسط سازمان نظام صنفی رایانه‌ای کشور در روز جمعه ۲۱ خرداد ماه ۱۳۹۵ ساعت ۱۰ صبح در سراسر کشور برگزار خواهد شد

به گزارش مناقصه‌مزایده؛ پیرو بخشنامه شورای عالی انفورماتیک کشور و الزام اخذ مجوز فعالیت از سازمان نصر برای حضور و مشارکت اشخاص حقیقی در پروژه‌های مشاوره و نظارت حوزه فن‌آوری اطلاعات، هشتمین دوره آزمون احراز صلاحیت مشاوران فن‌آوری اطلاعات رتبه ۳ توسط سازمان نظام صنفی رایانه‌ای کشور در روز جمعه ۲۱ خردادماه ۱۳۹۵ رأس ساعت ۱۰ صبح در سراسر کشور برگزار خواهد شد.

ثبت‌نام هشتمین دوره آزمون مشاوران سازمان نظام صنفی رایانه‌ای کشور، روز یکشنبه تاریخ ۲۶/۰۲/۱۳۹۵ آغاز و تا پایان روز چهارشنبه تاریخ ۱۲/۰۳/۱۳۹۵ ادامه دارد..

منابع آزمون احراز صلاحیت مشاوران فن‌آوری اطلاعات توسط کمیسیون مشاوران سازمان نظام صنفی رایانه‌ای کشور به روز رسانی شده و فهرست آن در دسترس متقاضیان قرار گرفته است.

مطابق با به‌روز‌رسانی‌های انجام شده داوطلبان شرکت در آزمون مشاوران در بخش عمومی علاوه بر منابع سال‌های گذشته ملزم به مطالعه کتاب مدیریت پروژه فن‌آوری اطلاعات و ارتباطات در تئوری و عمل هستند. همینطور در بخش نرم‌افزار نیز کتاب‌های اسکرام و اکس پی ساده شده و راهنمای کاربردی برنامه‌نویسی اندروید به همراه استاندارد CSDP و استاندارد ISO/IEC 12207: 2008 «مهندسی سامانه‌ها و نرم‌افزار- فرایندهای چرخه حیات» به منابع اضافه شدند.

استاندارد ملی شماره ۱۹۶۳۵ فن‌آوری اطاعات – کابل کشی عمومی ساختمان و محوطه نیز به بخش شبکه و مفاهیم شبکه افزوده شده است. در بخش آشنایی با شبکه‌های ویندوز و لینوکس نیز از ۲۰۰۸ به ۲۰۱۲ به روزرسانی شده است.

هشتمین آزمون احراز صلاحیت مشاوران و اشخاص حقیقی در ۴ رشته نرم‌افزار، اینترنت و شبکه، آموزش و مدیریت مشاوره و سخت‌افزار و مشاوره زیرساخت برگزار خواهد شد.

لیست منابع آزمون مشاوران

منابع هشتمین دوره آزمون مشاوران طبق نظر کارشناسی اعضای کمیسیون مشاوران سازمان نظام صنفی رایانه‌ای مورد بازبینی قرار گرفت.

طبق آخرین اصلاحیه در منابع هشتمین دوره آزمون مشاوران تغییرات ذیل اعمال شده است.

در بخش مشاوره مدیریت، موضوع آشنایی با تکنولوژی آموزشی حذف شده است.

استاندارد ITIL در بخش مفاهیم مدیریت فن‌آوری اطلاعات افزوده شده است.

همچنین «کتب مرجع استاندارد PMBoK » از بخش عمومی، شاخه مدیریت پروژه‌های فن‌آوری اطلاعات حذف و به موضوع مفاهیم مدیریت فن‌آوری اطلاعات با عنوان جدید «آشنایی با PMBOK» منتقل شده است.

 علاوه بر این مبحث آشنایی با استاندارد‌ها و مفاهیم نوین طراحی پایگاه داده، توسعه وب و موبایل به بخش نرم‌افزار شاخه دانش عمومی اضافه شده است.

منابع اصلی

نظام مهندسی و استانداردهای تولید و توسعه نرم افزار(نماتن)

قانون برگزاری مناقصات

قانون حمایت از حقوق پدیدآورندگان نرم افزارهای رایانه ای

آیین‌نامه خرید خدمات مشاوره

بخشنامه نحوه ارجاع پروژه‌های فن‌آوری اطلاعات

راهنمای مشاوران و اشخاص حقیقی فن‌آوری اطلاعات و ارتباطات

شرایط داوطلبان

الف) تمامی داوطلبان آزمون احراز صلاحیت مشاوران و اشخاص حقیقی می‌توانند، در یک یا حداکثر دو رشته امتحانی آزمون شرکت کنند.

ب) هزینه ثبت‌نام بدون افزایش نسبت به هفتمین دوره آزمون مشاوران برای یک‌رشته ۶۵۰۰۰۰ ریال و برای افرادی که در دو رشته ثبت‌نام کردند، ۷۵۰۰۰۰ ریال است.

ج) منابع آزمون در دو بخش عمومی و اختصاصی

د) ثبت‌نام از ساعت ۱۰ روز یکشنبه تاریخ ۲۶/۰۲/۱۳۹۵ آغاز و تا پایان روز چهارشنبه تاریخ ۱۲/۰۳/۱۳۹۵ ادامه دارد.

ه) در روز امتحان به همراه داشتن کارت مهر شده آزمون و اصل شناسنامه یا کارت ملی اجباری است.

و‌) مدت‌زمان برگزاری آزمون برای اشخاصی که در یک‌رشته امتحانی شرکت کرده‌اند، ۶۰ دقیقه و برای داوطلبان شرکت در دو رشته ۹۰ دقیقه است. همچنین لازم است شرکت‌کنندگان گرامی حداقل یک ساعت قبل از شروع آزمون در حوزه امتحانی خود حضور یابند.

ز) هر داوطلب، جهت شرکت در آزمون مشاوران سال ۱۳۹۵، باید به زیر پورتال نظام استانی خود مراجعه کند.

 

توجه داشته باشید که تاریخ انقضا عضویت اعضا حقیقی باید حداقل تا تاریخ ۲۱/۰۳/۱۳۹۵ اعتبار داشته باشد. در غیراین صورت امکان ثبت‌نام در آزمون برای شما میسر نخواهد بود.