ضرورت بازنگری مزد کارگران در شورایعالی کار

عضو هیأت رییسه مجلس خواستار شد ضرورت بازنگری مزد کارگران در شورایعالی کار عضو هیأت رییسه مجلس شورای اسلامی گفت: افزایش ۱۹٫۵درصدی حداقل مزد کارگران در سال جاری جوابگوی رشد هزینه‌ها نیست. به گزارش خانه ملت، اسدا… عباسی درباره تجدید نظر در دستمزد کارگران گفت: افزایش ۱۹٫۵درصدی حداقل مزد کارگران در سال ۹۷ جوابگوی رشد […]

عضو هیأت رییسه مجلس خواستار شد

ضرورت بازنگری مزد کارگران در شورایعالی کار

عضو هیأت رییسه مجلس شورای اسلامی گفت: افزایش ۱۹٫۵درصدی حداقل مزد کارگران در سال جاری جوابگوی رشد هزینه‌ها نیست.

به گزارش خانه ملت، اسدا… عباسی درباره تجدید نظر در دستمزد کارگران گفت: افزایش ۱۹٫۵درصدی حداقل مزد کارگران در سال ۹۷ جوابگوی رشد هزینه‌ها نیست از طرفی تولیدکنندگان نیز با مشکلاتی روبه‌رو هستند که نمی‌توانند خیلی سطح دستمزد‌ها را بالا ببرند.

عضو هیأت رییسه مجلس شورای اسلامی ادامه‌داد: دولت به تنهایی نمی‌تواند بحث بازنگری و بررسی مجدد دستمزد حقوق کارگران در دستور کار قرار دهد چرا که باید با حضور نمایندگان کارگران و کارفرمایان در جلسه شورایعالی کار برای انجام این مهم، تصمیم‌گیری کنند.

ضرورت جلوگیری از تداوم تضعیف معیشت خانوارهای کارگری

عضو کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس شورای اسلامی ادامه داد: بعد از رشد شدید نرخ ارز در ماه‌های اخیر، بازارهای مختلف با تلاطم جدی روبه‌رو شد که نتیجه آن تضعیف معیشت خانوارهای کارگری است در این راستا باید تصمیماتی برای تقویت خانوارهای معیشتی اتخاذ کرد.

حمایت از تولیدکنندگان لازمه ی تقویت دستمزد کارگران

عباسی در ادامه گفت‌وگوی خود با خانه ملت، تصریح‌کرد: ارایه بسته‌های حمایتی غذایی ماهیانه به خانوارهای آسیب‌پذیر و تحت پوشش نهادهای حمایتی، کارگری، کارمندی و بازنشستگان همچنین تقویت حمایت‌های بیمه‌ای کارگران می‌تواند از راهکارهای مؤثر برای تقویت معیشت خانوار‌ها قرار بگیرد.

نماینده مردم رودسر و املش در مجلس دهم شورای اسلامی یادآورشد: اگر مشکلات کارفرمایان رفع و شرایط برای بهبود درآمدشان فراهم شود به‌طور طبیعی می‌توان انتظار داشت که درآمد کارگران نیز رشد کند در این راستا باید تسهیلات و معافیت‌های مالیاتی لحاظ شود.