تولید فرش دستباف بدون صادرات توجیه ندارد

رییس اتحادیه صادرکنندگان فرش دستباف تولید فرش دستباف بدون صادرات توجیه ندارد رییس اتحادیه صادرکنندگان فرش دستباف گفت: تولید بدون صادرات توجیه ندارد، بنابراین باید حتماً تولیدکننده مورد حمایت قرار گیرد. به گزارش فارس، احمد کریمی گفت: آمریکا و غرب تمام گزینه‌هایی را که در تمام زمینه‌ها از جمله جنگ، ترور و… را انتخاب کردند، […]

رییس اتحادیه صادرکنندگان فرش دستباف

تولید فرش دستباف بدون صادرات توجیه ندارد

رییس اتحادیه صادرکنندگان فرش دستباف گفت: تولید بدون صادرات توجیه ندارد، بنابراین باید حتماً تولیدکننده مورد حمایت قرار گیرد.

به گزارش فارس، احمد کریمی گفت: آمریکا و غرب تمام گزینه‌هایی را که در تمام زمینه‌ها از جمله جنگ، ترور و… را انتخاب کردند، ناموفق بود و تنها چیزی را که موفق را فکر می‌کند، مسأله نارضایتی تراشی مردم است تا از این طریق مردم را در مقابل نظام قرار دهد و متأسفانه خیلی از مواقع عملکرد ما و مسؤولان ما در راستای نارضایتی تراشی است.

رییس اتحادیه صادرکنندگان فرش دستباف افزود: تولید بدون صادرات توجیه ندارد بنابراین باید حتماً تولید‌کننده مورد حمایت قرار گیرد.

وی اظهارداشت: در سال ۱۳۷۴ یک میلیارد و ۷۴۰ میلیون دلار فرش دستباف یعنی معادل یک سوم صادرات غیرنفتی از کشور صادر شد.

کریمی اصفهانی افزود: اما اکنون میزان صادرات فرش دستباف کشور به یک ششم میزان صادرات فرش در سال ۷۴ رسیده است.

کریمی اصفهانی اظهارداشت: افزایش ناگهانی قیمت دلار و تصمیمات ناگهانی و بدون مشورت با بخش خصوصی، روند محدود و تولید صادرات فرش دستباف را دچار مشکل کرد.

وی افزود: بخش مهمی از این مشکلات مربوط به داخل است و ارتباطی به تحریم‌ها ندارد و به عبارتی تحریم‌های داخلی صدمات بسیار بیش‌تری نسبت به تحریم‌های خارجی برای فعالان فرش دستباف داشته است.